tanforum - Re: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: "Molnar Peter" <MOLNARP AT afg1.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Fri Jan 18 11:14:01 2002

Hello!
Bocs, lehet, hogy hosszu leszek.
> Az erdeklodoknek :
> ma mar vallalkozo vagyok, de kevesket tanitok is
> (vannak tehat korulottem tanarok,diakok, vallalkozok, alkalmazottak eleg
> sokan)
> Dixi
Tehat !!mar!! vallakozo vagy.
Feltetelezve, hogy kivalo kepessegu pedagogous voltal, miert valtottal?
Miert nem maradtal, s azert a berert dolgoztal, amit kaptal, mondvan neked ez
a dolgod!
Miert?
De hagyjuk az oktatast!
Nezzuk a valo eletet!
Ha egy vallalkozasban az alkalmazott nem kapja meg azt a bert, amit a
tudasanak,
megbecsulesenek, eredmenyeinek megfeleloenek itel, akkor ott hagyja az allast!
Kinek jo ez?
Nem reg megjelent a szamitastechnikaban, hogy az un. elvandorlas a
munkaltatonak a
legrosszabb (feltetelezve, hogy jo munkaerorol volt szo), mivel az uj
munkaeronek
valoszinuleg tobb bert kell fizetnie, ki kell kepeznie, s ez termeles kiesest
okoz.
De nezzuk mi lesz azzal a ceggel, vallalkozassal, amelyik nem kepes
megtartani a jo
munkaerot.
Ma ugy tekintik, hogy a jo munkaero megtartasanak a feltetelei, lehetosegei:
1. Szakmai kihivas
2. Szakmai elorelepes lehetosege (ami a beremeles mar magaba foglalja)
3. Megfelelo berszinvonal.
Az elso csak ideig oraig kepes egy helyen tartani a JO munkaerot.
Hosszutavon csak mindharom egyutt kepes megtartani a JO munkaerot!
Jelenleg ott tartunk az oktatasban, hogy a 2,3 hianya miatt alig van JO
munkaero az
oktatasban.A JO munkaero az oktatasban mar csak az 1. miatt van a palyan.
De ha keves a JO munkaero, akkor a termeszetesen csokken a munka hatasfoka,
egyre-
rosszabb az eredmeny.Ha egy munkaltato nem kepes a fentieket felfogni, akkor
vallalkozasa, cege elobb-utobb TONKREMEGY.De mi van az oktatassal?Az
oktatasban a
ROSSZ munkaero hatasa kb 10 ev mulva jelentkezik (Jelenleg epp most).
Gondold vegig, milyen lesz annak a diaknak a matematikai tudasa, akinek 1 ev
alatt
mondjuk 8 matek tanara volt?Persze erre a matek tudasra majd jo 10 ev mulve
LENNE
szuksege.
Kedvenc peldam:
Ha egy jo kepessegu, megfelelo vegzettsegu ember egy dontesevel megtakarit az
allamnak 1 milliard Ft, akkor az nyereseg?
Vagy egy rossz kepessegu, rossz vegzettsegu ember egy rossz dontesevel 1
milliard Ft
veszteseget okoz.
Mig a politikusok szerint az elso nem nyereseg, mivel nem folyt be az 1
milliard, nem
merheto, a masodik viszont veszteseg, mert ki kellett fizetni.
Szoval az oktatas egy nem egzaktan merheto dolog.
Megis ALAPVETOEN fontos a nemzetgazdasag szempontjabol.
Ha nem tartjuk fontosnak, akkor lecsuszunk.
Sot, mar le is csusztunk.
Udv:
Molnar Peter, http://petersoft.ini.hu, Tel:36209149514
molnarp AT afg1.sulinet.hu,