tanforum - RE: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: RE: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Tue Jan 15 23:38:01 2002

Tisztelt Kollegak!

Merges vagyok (nem a levelirora!), hosszu leszek, gyengebb
idegtetuek, mindazok, akik elviselhetetlennek tartanak,
valamint miniszteriumi illetekesek toroljek, bar ok igazan fontos
cimzettek.

> bar ez fajo pont nekunk informatika tanaroknak,
> megis meg kell ezt erteni,
> hiszen
> ha minket kiemelnenek fizetesben,
> akkor a tobbiekkel mar alaposan el lehetne banni,
> a tobbiek lenyegesen kiszolgaltatottabbak nalunknal.
> (mert pl. a foldrajztanarok kevesbe talalnak ertelmes munkat,
> ha el akarnak menni a palyarol!)

Csapongani fogok.

Nem zavarja a foldrajz szakosokat, hogy az igazgato tobbet keres?
Lehet, hogy igen. Es?

Nem zavarja a foldrajz szakost, hogy a 30 evvel idosebb kollegaja,
aki felvalrol veszi a tanitast, tobbet keres nala? Lehet, hogy igen.
Es?

Nem zavarja a BKV-nal villamosvezetot, hogy nem ugyanannyit
keres, mint a buszvezeto? Lehet, hogy igen. Es?

Nem zavarja a tv-szerelot, hogy kevesebbet keres, mint a
szamitogep-muszeresz? Lehet, hogy igen, hiszen valaha o volt a
csaszar. Es?

Nem ugyanazt csinaljak. Vagy megis?

Nezzuk piaci alapokon: ha fontos valami, tobben akarjak
megszerezni, mint amennyi van, akkor kenytelenek vagyunk tobbet
fizetni erte. Ha fontos, hogy legyen informatika tanar, akkor
fizessuk meg! Ha fontos, hogy legyen nyelvtanar, fizessuk meg! Ha
mindegy, hogy ki tanit, vagy az sem baj, hogy senki nem tanit
egyre gyengebb tanarok fognak tanitani, egyre kevesebbet tudo
gyerekeket. Nem akarok megserteni senkit, de ez a jovo ido mar
regen mult!

Mas, de ide tartozik:

2000. novembereben jelentette ki Pokorni miniszter ur (akkor meg
az volt), hogy megert engem, a tanart, ha elmegyek a palyarol,
miutan megszemlelte a fizetesi jegyzekemet. Zavart engem ez a
hozzaallas? Nana! Ilyet oktatasi miniszter nem ejthet ki a szajan.

Nos, en meg mindig a palyan vagyok. Es O?

Miert jelentette ki nehany hete Kornyei ur a Fogadoora cimu
musorban, hogy az ugyes igazgatok megteremtik a nyelvtanarok
plusz anyagi juttatasainak forrasat megtartasuk erdekeben?.
(Tartalmilag remelem korrekt az idezet, akkor meg akartam irni,
aztan inkabb hagytam.) Zavart engem ez a kijelentes? Persze!
Miert utalnak egy altalanos problemat helyi szintre?

Tehat minden arra mutat, hogy engem es a tobbi informatika tanart
fizessenek meg jobban. Azonban me'gsem ke'rem ezt, mert
ugyan, mit ernek vele, ha adnanak brutto 10-20 eFt-tal tobbet?
Igen, a kollegak mergesek lennenek, de ez meg nem az a
nagysagrend, aminek megtarto ereje lenne.

Elmelkedes:
Nem erdekelne kulonosebben, hogy a mellettem ulo fizika szakos
kollega mennyit keres, ha megerkezven az iskolaba a Volvom
helyet nem foglalja majd el az o Audija, s a vadonatuj kocsit nem
karcoljak ossze a diakok a tanitas vegere. Nem erdekelne
kulonosebben, hogy ki mennyit keres, ha zoldovezeti lakasomat
nem torik fel kethonapos floridai nyaralasom ideje alatt, s ha
pusztan anyagi megfontolasbol a legjobb diakjaink jonak latjak
jelentkezesi lapjukat tobb egyetem es foiskola matematika
szakara beadni, nehogy kivul maradjanak.

Engem most sem erdekel, hogy fizika szakos kollegam mennyit
keres, azonban nagyon zavar, hogy nem is egy magantanitvannyal
foglalkozik. Ezt uta'lom, felhaboritonak tartom. Felhaboritonak
tartom, mert nem azert csinalja, hogy a nyarat Spanyolorszag
helyett a Bahamakon toltse. Nem ezt a kulonbseget jelenti a
magantanitvanyokbol befolyo osszeg. Felhaboritonak tartom, hogy
nem azert hajt, hogy a haromeves Opeljet lecserelje a legfrissebb
modellre....

Engem az erdekel, hogy en mennyit kapok. S nem kapok sokat.
Szoval ugy gondolom senkinek nem jutna eszebe, hogy vannak
bizonyos szakok, amelyeket talan jobban meg kell fizetni, mint a
tobbit, ha _mindenkit_ rendesen megfizetnenek.

A pedagogus eletpalymodellrol most is azt hallani a Hiradoban,
hogy kikerik a pedagogusok velemenyet. Ime az enyem. Penz
beszel, kutya ugat. Ha majd megfizetnek visszaterhetunk a
tobbire, addig pedig oruljenek, hogy minden reggel bemegyek
tanitani es sajat belso igenyeimnek megfelelve megtartom az
oraimat. Csak ugy szorakozasbol, a magam oromere.

Mas (vagy meg ugyanaz?):
A korabban tobbszor szobahozott jo idopontban tartott sztrajk
segithetne, hogy ezt szakmat, vagy inkabb muveloit kiemelje a
mocsarbol, amelyben hosszu evek ota fuldokol. A mocsar helyett
majdnem a egy negybetus szot irtam, mivel eszembe jutott egy
koreinkben kollegamnak tulajdonitott mondas: nem az a baj, hogy
nyakig vagyunk a ....ban, hanem az, hogy a hullamok mar az
arcunkba csapnak.

Koszonom, hogy elviseltetek.

Tisztelettel: Fodor Zsolt