tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Minoség-Biztos-Irtó Világtalan Nevelo (ellen) Állást Keresek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Minoség-Biztos-Irtó Világtalan Nevelo (ellen) Állást Keresek

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Minoség-Biztos-Irtó Világtalan Nevelo (ellen) Állást Keresek
  • Date: Thu Jan 17 13:45:01 2002

Sziasztok!
----- Original Message -----
From: "Va'las Pe'ter"
<turtle AT alarmix.net>
Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf]
Minoség-Biztos-Irtó Világtalan Nevelo (ellen) Állást Keresek

Csak azért is végigolvastam. Reakcióim:

- Az elején a kérdések kissé "blikkfangosak"
- A végén a (könyvből) idézett rész világos.

Konklúzióim (avagy a hosszú írásmű kétpontos ((szubjektív)) rövidítése):

1. A szellemi természetű (lelki?) valóság csak időbeli, míg az anyagi
természetű valóság tér és időbeli létezés.
2. Az előbbiek (lelki-szellemi) mindig egy konkrét "én" (vagyis személy)
sajátosságai.

Saját kiegészítéseim és következtetéseim 3 pontban:
1, A lelki-szellemi természetű valóság "törvényei" szerintem nem vezethetőek
le az anyagi természetű valóság törvényszerűségeiből (pl.: a fizikai és
kémiai ... törvényekből) - bár azzokkal tagadhatatlanul összefüggésben
állnak
2, tehát a "lélek" működése sem lehet pusztán és csakis az anyagi világ
fejlődésének (vég)terméke.
3, tehát az anyagi világból nem származtatható lelki megnyilvánulások
eredetének okaként fel kell tételeznünk egy (az anyagi világon kívül álló)
szellemi természetű létező ((Isten?)) tevékenységét.
/Riki