tanforum - Re: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: "Knausz Imre" <knauszi AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Fri Jan 18 00:00:01 2002

Kedves Barataim!
Eros a kisertes, hogy Dixi levelere valaszolva ujra leirjuk: a tanarok sokat
es szinvonalasan dolgoznak, sokkal tobb penzt erdemelnenek.
Ne tegyuk!
1. Szerintem Dixinek igaza van abban, hogy az oktatas szakmai szinvonala ma
borzaszto, nagyon sok a rossz tanar stb.
2. Ami azonban ennel sokkal fontosabb: ervelese egy sajnos szeles korben
elterjedt, de ostoba es karos tevhiedelemre epul. Egy szakma atlagos
berszinvonala soha nem fuggott, es nem is fugghet a szakma atlagos
teljesitmenyetol. Lehet, hogy egy jobb szobafesto tobbet keres, mint egy
rossz (szerintem korantsem mindig, de tegyuk fel). De hogy altalaban a
szobafestok keresnek tobbet vagy a teveszerelok, az nem attol fugg, hogy a
szobafesto vagy a teveszerelo teljesitmenye-e a nagyobb. Nem is ertem ezt az
osszehasonlitast. Mi se erveljunk ugy (mert marhasag), hogy a sok verejtek
miatt kell magasabb ber. Egeszen masrol van szo. A tanari fizeteseket azert
kell radikalisan emelni, mert rohamosan romlik az oktatas szinvonala, nagyon
sok a rossz tanar, es pillanatokon belul osszeomlik a magyar kozoktatasi
rendszer. Es ez mindenkit sujtani fog, a vallalkozokat is.
Dixi talan most nevet: hogy lehet ilyen hulyeseget mondani? De ha Dixinek
van, mondjuk, egy autogyara, ahol a munkasok egyik resze felkeszuletlen,
selejtet termel, a masik resze link, es nem dolgozik rendesen, a harmadik
resze felkeszult is, rendes is, de faradtan erkezik reggel a munkahelyere,
mert ejszaka is dolgozott valahol, es hiaba rugja ki oket, mert csak
hasonloak jelentkeznek nala munkaert, akkor azt hiszem, racionalis dontesnek
latszik a berek emelese. Ha fenn akarja tartani a gyarat. Itt is az a
kerdes: fenn akarja-e tartani az allam es a magyar tarsadalom, Dixi es a
tobbi fogyaszto a kozoktatast.
Ezt a szamarsagot meg hagyjuk mar, hogy ki termel, es ki nem. Ez mar olyan
unalmas, hogy az ember elalszik a mondat kozepen. Termel-e a fodrasz, a
kereskedo, a konyvelo? Vagy mindenki termel, csak a tanar nem? Esetleg van
termelo toke es elosdi toke? Azt hittem, ezeken mar tulvagyunk.

Knausz Imre
knauszi AT freemail.hu
http://www.extra.hu/knauszi
Biztonsági információ: