tanforum - RE: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT alarmix.net>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: RE: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Wed Jan 16 13:55:00 2002

Joreg'

On 15 Jan 2002 at 21:28, Nlaca Laca wrote:

> Régebben külvárosi iskola többet tudott fizetni a pedegógusainak. Nem
> kell az egyenloség, mert gondoljátok el egy gimnáziumban tanítani,
> vagy egy "befogadó" iskolában, vagy egy "elit" (Fazekas) iskolában.

Ez igaz. Az iskolan belul valoban berfeszultseget es az emberi kapcsolatok
megromlasat jelenti a kulonbseg, mert egy 50
eves orosz-tortenelem szakos nem tud atmenni informatika szakosnak. De az
iskolak kozott nyugodtan lehet kulonbseg, mert
ott mindenkinek all a palya, hogy mozogjon, es az iskolaknak is, hogy a
legjobb tanarokat igyekezzenek megszerezni.

On 15 Jan 2002 at 23:40, Fodor Zsolt wrote:

> valamint miniszteriumi illetekesek toroljek, bar ok igazan fontos
> cimzettek.
Aki kozuluk itt van a listan, majd elolvassa es vallat von. Valaszolni nem
nagyon szokott, csak evente ketszer. A tobbiek nem
fogjak olvasni.

> Nem zavarja a BKV-nal villamosvezetot, hogy nem ugyanannyit
> keres, mint a buszvezeto? Lehet, hogy igen. Es?
Ha az nem zavarja, hogy tebbet keres, mint en... Lattam a multkor a
villamoson egy hirdetest, hogy mennyiert vesznek fel
kezdo villamosvezetot a komoly anyagi gondokkal kuzdo BKV-nal. 11 eves tanari
gyakorlattal, tobb diplomaval _jol_ elbujhatok
mellette.

> 2000. novembereben jelentette ki Pokorni miniszter ur (akkor meg az
> Nos, en meg mindig a palyan vagyok. Es O?
:-)))))
Tuleled te az osszes nagyfeju fookost a palyan! En emlekszem arra, amikor
Fodor Gabor azt mondta, hogy a pedagogusoknak
is aldozatot kell vallalniuk. Ilyet se mondhat egy miniszter ('szolga'!). O
hol volt ket honap mulva?

> Miert jelentette ki nehany hete Kornyei ur a Fogadoora cimu
> musorban, hogy az ugyes igazgatok megteremtik a nyelvtanarok
> plusz anyagi juttatasainak forrasat megtartasuk erdekeben?.
Nos, Kornyei UR ennel kemenyebbeket is mondott, igazi uriemberes
megoldasokat. A radioban hallottam, es sajnos en sem
irtam meg azon mergemben a listara, mert nem volt idom. Azt mondta, hogy a
sztechtanarnak nem lehet tobbet adni, mint a
tobbieknek, mert berfeszultseg lesz, de az iskolakban ugyis ott molyolnak a
kulso rendszergazdak, azoknak lehet adni
pluszpenzt, hogy nehany orat megtartsanak, es ott mar nem baj, ha tobb ez a
penz.
Megkerem a lista tagsagat, hogy valaki kommentalja ezt halyettem, mert ha en
teszem meg, tragar leszek.

> fizessenek meg jobban. Azonban me'gsem ke'rem ezt, mert ugyan, mit
> ernek vele, ha adnanak brutto 10-20 eFt-tal tobbet? Igen, a kollegak
Ha az orosztanarnak adnak ennyivel tobbet, o is mire megy? Minden tanar
fizeteset helybol 3-4-szeresere kellene emelni
elsosegelykent (ja, nettoban az emeles mindig kisebb!), utana lehetne
targyalni a reszletekrol. Addig minden mas csak
_szajtepes_.

Mivel elmelyulten foglalkoztam egy 150 eves iskola tortenetevel, eleg jol meg
tudom mondani, hogy hol a hatara a tanarok
anyagi megbecsulesenek. Ez a hatar az elso vilaghaboru. Addig jol lehetett
elni a tanari fiezetesbol, azota pedig (lassan
kilencven eve!!!) egyfolytaban csak az igergetes, valamint a miniszteriumi
tisztviselok, politikusok szajanak a kacsa anusava
valo alakitasa zajlik.
Igaz, akkor keves iskola volt, keves gyerek erettsegizett. De a kulonbseg nem
ekkora, es nemcsak anyagi! Miert van, hogy a
Toldy Gimnazium elodjeben a mult szazad elejeig szinte folyamatosan egyszerre
tobb _akademikus_ tanitott?

Abban az idoben nem volt kozalkalmazotti es koztisztviseloi bertabla, hanem
csak egy, amelyiken a pedellustol egesz a
kiralyig (vagy legalabbis a kozvetlen kornyezeteig) mindenki rajta volt. Es
ha a miniszter meg kepviselo urak emelni akartak a
sajat fizeteseuket, akkor emelkedett a tanaroke is.
EZ A LENYEG!
Meg kell szuntetni a ketfele bertablat, es a tanarok fizeteset a fent
emlitett lehutokehez kell kotni. A problemak fele magatol
megoldodna.

> Szoval ugy gondolom senkinek nem jutna eszebe, hogy vannak
> bizonyos szakok, amelyeket talan jobban meg kell fizetni, mint a
> tobbit, ha _mindenkit_ rendesen megfizetnenek.
Ez meg a masik fele a lenyegnek.

> A korabban tobbszor szobahozott jo idopontban tartott sztrajk
> segithetne, hogy ezt szakmat, vagy inkabb muveloit kiemelje a
Igen. sztrajkolni kellene, nem beengedni a gyerekeket, vigyazzon rajuk a
szulo. Es foleg, amint ez mar sokszor elhangzott itt a
listan: nem vizsgaztatni! Ha a sztrajk az erettsegit akadalyozza meg vagy
halasztja el, az az egyetlen normalis eszkoz.
Minden mas -- megint csak-- _szajtepes_.

> Koszonom, hogy elviseltetek.

Ha a politikusokat es nagyfejueket elviseljuk, ha a "fizetest" es a megalazas
mas modjait elviseljuk, akkor mi bajunk lenne
veled, aki kozulunk valo es a mi velemenyunket mondja el? Koszonjuk.

VP