tanforum - Re: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: "Gracin Marko" <Gracin.tanar.EJG AT ejg-szeged.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Wed Jan 16 17:56:01 2002

Tisztelt Listatagok!

Bar ezt csupan maganlevelben szandekoztam elkuldeni, de mivel eppen a
vita folyamataba (talan) beleillik, listara valonak erzem.
A cikk a Csongrad megyei vasarnap megjeleno ujsagban jelent meg.
(Bocsi, az ujsag nevet nem tudom pontosan, de piros szinu a cime, es
a fele sport).
Nem is igazi cikk, csupan egy grafikon (illetve savdiagram):

<idezet>

Pedagogusberek (*eves adat*)
(netto beradatok euroban 2000) ^A diagram csak sablonos

Berlin 22 347 **************
Brusszel 16 497 **********
Budapest 2 106 **
Lisszabon 14 625 *********
London 31 005 ***********************
Milano 14 742 ********
Parizs 17 784 ***********
Varso 2 691 ***

(Allami altalanos (also kozepfoku) iskolaban dolgozo tanar, 10 eves
gyakorlattal.)

Ha elfogadjuk ama tetelt, miszerint egy orszag muveltseget,
kepzettseget a pedagogusok elhivatottsaga hatarozza meg, akkor sajnos
Magyarorszag nem sokra becsuli a jovojet. A tanari fizetesek ugyanis
nalunk a legalacsonyabbak.

</idezet>

Csak ket megjegyzest:
- Londonban a havi fizetes magasabb, mint Budapesten az evi.
- Ugyanez az ujsag kovetkezo szamaban az egyik fovarosi futballcsapat
problemaival foglalkoztak. Ott is volt grafikon a jatekosok
fizeteserol. A legmagasabb 31 millio volt.
<flame>Ok persze aktivan termelik a hasznot, az egyik elozo levelbol
kiszamitva kb 165 milliot. Akkor miert is kell tamogatni? ??</flame>

Udvozlettel:
Gracin Marko
Eotvos Jozsef Gimnazium, Szeged