tanforum - Re: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: Solyom Miklos <miklos AT mail.solyom.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Thu Jan 17 05:38:01 2002

From: "dixi"
<dixi AT famulus.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Sent: Wednesday, January 16, 2002 5:19 PM

Kedves dixi!

> Azert a tanari lakasokba latogato diakok jelentos resze azt allapitja meg,
> hogy szeretne, ha ok is olyan korulmenyek kozott lakhatnanak mint a tanar
> ur/no
> Szeretne, ha az o szulei is olyan ruhakban jarhatnanak, olyan kajakat
> ehetnenek mint a tanar ur/no
A leveled kesobbi reszebol nekem ugy tunt, Te inkabb a 'hasznot termelo'
versenyszferahoz tartozol, nem pedig azokhoz a pariakhoz, akik a sok-sok
kemenyen dolgozo, becsuletes honpolgar altal megtermelt javak lefolozesebol,
hogy ugymondjam, azok kisemmizesebol, eloskodve tengetik eletuket.
Sot, nem is tengetik, hanem mero hedonizmusbol es a szolodaritas maximalis
hianyabol fakadoan szandekosan tulkoltekezve es masokon atgazolva egyenesen
habzsoljak!
Viszont a ket elso mondatod - emiatt - elgondolkoztatott. A gyonyoru tanari
kopenyt meg a kihult menzai moslekot megcsak megertem valahogy, mint
irigylendo, masok altal nem, vagy csak nagyon nehezen birtokolhato
kuriozumokat. Azonban a lakberendezesi/lakasfelszerelesi vonatkozasokat
egyaltalan nem ertem. Az mar az en hibam lehet, hogy pont azelott hagyhattam
el a palyat, mikortol a pedagugusigazolvany felmutatasara 90%-os
arengedmenyt adtak a TuttoMobili-ben, meg a MediaMarkt-ban.

> Szoval az a lefikazott tanari jovedelem azert nem olyan rossz am.....'sok
> mas' reteghez kepest.
Peldaul? Egyebkent kiprobaltad mar, hogy barmifele kiegeszites,
mellekallas nelkul mennyire nem is olyan rossz?

> Nem elfeledni, hogy ezt a tanari jovedelmet joreszt annak a 'sok mas'
> retegnek az adoja biztositja.
<Plagium> ... Leborulok a nemzet nagysaga elott ... </Plagium>

> Figyelembe kell venni azt is, hogy eleg kenyelmes az iskolai munkarend is.
Tudjuk, osi vicc, 3 dologert megy el valaki tanarnak.

> Szoval ne a tanarok fizeteset tessek emlegetni mindig, hanem az
> orszagban kialakult botranyos berszinvonalat es a vele jaro
> megbotranyosabb kozteher szintet!!
Vegre egy mondat, amivel egyetertek!

> Ma 80000 forint arbevetelbol 23400 netto kifizetheto forint lesz !!!
> Es akkor meg a ceg/tulajdonos hasznarol nem volt szo........
Itt egy picit ingovanyos talajra tevedtel, raadasul tusarku cipoben.
Magyarazd meg nekem lecci, hogy mi koze van az arbevetelnek a
'kifizetheto forithoz'!?

> Ez azt jelenti, hogy, ha valaki atmegy a vallakozoi szferaba
> akkor bizony minden altala megtermelt
> 100 Ft haszonbol cirka
> 10-12 Ft az amit megkaphat mint jovedelmet alkalmazottkent
> 15-18 Ft az amit megkaphat mint tulajdonos es egyben sajat maga
> alkalmazottja
>
> vagyis ahhoz, hogy 100-120 000 nettot hazavihess,
> bizony a ceg kasszaba be kell termelned kozel
> 1 000 000 Ft, nem arbevetelben, hanem haszonban!!!!
Ez ugy nagyjabol jo, de azert a 'koltseg' nevezetu baratunkrol
nem szabad megfeledkeznunk! Olyan vallalkozo, aki csak es
kizarolag ber-kent veszi ki a penzt a cegebol, csak
mesekonyvekben es psychiatriai korrajzkivonatokban
talalhato.

> Aki erre kepes annak all a zaszlo, a tobbinek sajnos nem....
>
> Na, most hasznot hajto munkat vegezni egy kicsit strapasabb altalaban mint
> tanitani.
Gyonyoru mondat! Ha majd valamelyiket kiprobalod egyszer a ketto
kozul, utana oszd meg velunk elmenyeidet!

> Ezert van a szelektalodas
>
> Aki kepes teljesiteni a piacon azt meg is fizetik es el is megy a
palyarol.
> Aki nem erez ra erot magaban az marad es jatssza a savanyu a szolo
meset...
> (persze vannak tenyleg profik akik hivatastudatbol maradnak tanarnak,
> oket szeressem, de nagyon es NEKIK megadnam a piaci szintet kozelito
> jovedelmet)
Ha lesz egy kis idod, magyarazd mar meg egy tehennek a kovetkezoket:
- jovo hettol ne tejet, hanem flakonos tejszinhabot adjon, mert a piac
most azt fizeti meg,
- az extraprofit erdekeben elonyos lenne tragya helyett Milka csokit
szarnia,
- marketing okokbol a lila foltok preferalandoak a kultakarojan,
- nem muszaj ezeket az elvarasokat teljesitenie, legfeljebb nem legelhet,
a tejre meg ugysem kivancsi senki.

> A lenyeg, hogy a jelenlegi hazai viszonyok kozott szerintem a tanari kar
> globalisan nezve nem nevezheto olyan nagyon alacsony jovedelmu retegnek
> Es mivel ezt az orszag lakossaganak tobbsege igy erzi, igy meg is lehet
> nezni
Kedvelem ezeket az egzakt, kvantitativ meghatarozasokat: 'globalisan',
'olyan
nagyon' 'lakossaganak tobbsege' stb.

> a tanari kovetelesek, sztrajkok, stb eredmenyesseget....
Hat, tenyleg nehez lehet elviselni a tarsadalomnak ezeket a mar-mar
mindennapos tunteteseket, a szinte egymasba ero sztrajkokat,
nehol az iskolarombolasokat. Hogy a pedagogusok mit megengednek
maguknak!
Bezzeg az ehberert heti 140 orat dolgozo mozdonyvezetok, azok
tartani tudjak a szajukat! No meg a legiiranyitok.

> A politikus meg jatszik, iger amikor eppen tanari szavazatot gyujt es
vigyaz
> amikor teljesit,
> hogy azert nehogy magara haragitsa a meg nagyobb tomeget aki rosszabbul
> keres mint a tanari kar...ezert nem akarnak teljesulni a miniszteri
> igeretek.
Azert annyira meg nem olcso a savszelesseg, hogy politikusokrol, miniszteri
igeretekrol egyetlen szot is erdemes volna begepelni. Nem is teszem.

Udvozlettel:

Solyom Miklos