tanforum - [Tf] velemeny

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] velemeny

  • From: Kiss Géza <kjg AT freemail.hu>
  • To: <informatika AT lista.sulinet.hu>
  • Cc: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] velemeny
  • Date: Tue Jun 19 13:13:04 2001

Tisztelt kollegak!
Nem nagyon szoktam a listan megnyilvanulni, csak olvasok, most azonban a
velemenyeteket kerem. (pro es kontra szivesen fogadom) A tortenet az alabbi:
Ketto tanevvel ezelott volt ugye a NAT es benne az ibformatika tantargy
(altalanos iskola, 7-8. oszt. heti 1,5 ora, eloiras szerint)
Egy evvel kesobb az uj kormanyzat visszavonta es szavaztunk arrol, hogy
maradjon-e vagy visszaterjunk a '78-as tantervhez. Tantestuletunk tobbsege a
visszateres mellet szavazott.
Ekkor rendkivul hosszasan es szivhezszoloan kikonyorogtem, hogy a tanulok
tovabbra is tanulhassanak orakeretben szamitastechnikat (heti 1 ora, 7-8.).
Annyit tudtam elerni, hogy tanulhatjak, kotelezo jarniuk, de nem
osztalyozhatom es amelyik osztalynak nem fer be az orarendbe (ket ilyen
osztaly volt) az tanulja amikor lehet.
Az idei tanev elejen, a tavalyi tapasztalatokbol meritve azt mondtam a
fonokomnek, hogy ha akar rendes tantargyat (mert en mar ezt is feladtam),
annak legyenek meg a szokasos kellekei, ha nem, akkor tanitom szakkoron
annak, akit tenyleg erdekel. Tantargyat akart, osztalyzasi jogot kaptam es
az orarenbe is bekerult.
Az osztalyozon kozoltek, hogy a jegy a bizonyitvanyba nem kerul beirasra (a
feleviben benne volt, az ev veget rendesen lezartam).
Arra lennek kivancsi, hogy van-e meg ilyen helyzetben valaki es, hogy ugyan
mit mondjak jovore a mostani hetedikeseknek es vajon amikor a kerettanterv
szerint megis bevezetik, akkor hogyan hitessem el a gyerekekkel, hogy ez mar
nem kamu, tenyleg jegy?
Elnezest a hosszu levelert, ha merges vagyok, terjengos leszek.
Kgeza