tanforum - [Tf] ISDN

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] ISDN

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] ISDN
  • Date: Thu Jan 11 18:40:04 2001

From: Dorozsmai Karoly
<kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
> ???
> A Sulinet 8 gepet adott. Nekunk is... es most 60 korul van nalunk
> is. Sebesseg? Hat ha egyszerre megy mind, akkor a sebesseg a
> beka feneke alatt van. Bar egyes esetekben a sajat proxy segit de
> hat az sem csodaszer...
Nálunk a sulinet rendszerrel 8 gép érkezett és mindössze 64kbit/s
sávszélességünk van...
Ez egy fél ISDN sebességének felel meg. Nem tudom mennyivel lett volna
drágább, ha normál ISDN csatlakozást kapunk... szerintem néhány ezer
forinttal, és a telefon számla sem lenne drágább ha megkapnánk mind a
128kbit/s sávszélességet.... Persze vannak protekciós helyek, ahová ilyet
szereltek... De kinek volt nagy üzlet ez a 64-es????
Szerintem nem a minisztériumnak.
Jelenleg 3 tanítási célra alkalmas teremben van nálunk számítógép park.
Ebből kettő nem az iskolánk tulajdona, a harmadik a minisztériumtól kapott
sulinetes gépekkel berendezett kis luk, Ezenkívül sikerült elérnem, hogy
áthúzzon a koax az igazgató helyettesi irodába, és a tanáriba, meg az
iskolatitkárhoz... Most már a gazdasági irodában is elérhető lett. Tervben
van az oktatástechnikus és a könyvtár behálózása, de csak a meglévő régi 486
szintű gépekre építve... Ezekbe bepakolva a 386-osokból, ami még átrakható
hardver van bennük...
Kissé az az érzésem hogy "szarból kell várat építenem"....
És ezt is csak én akarom :-( (no meg néhány jó érzésű kolléga - de olyan is
van aki ellenzi....)
Érdekelne kinél milyen a sávszélesség....
/Riki