tanforum - Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...
  • Date: Wed Jan 10 08:00:04 2001

Udvozletem!

Koncz Endre irta (8 Jan 01, 4:33) "[Tf] Volt egyszer egy
statisztika.." subject-u leveleben:

> Sajnos a minta nem reprezentativ. Az okt. 2-an leke'rt lista 483
> cimet tartalmaz, amibol talan ha 5 lehet olyan, aki tobb cimmel is
> fel van iratkozva. Ehhez kepest a 75 erdemi valasz igen keves
> [15-16%]

Ha a mintat nem a listatagsaghoz hanem a listan aktivan
szereplokhoz viszonyitjuk -- ennek persze eleg bajos a
meghatarozasa, de vitaalapnak talan megteszi, hogy a "havonta
egyszer legalabb ir" kitetel talan aktivat jelol, aki ennyit sem ir, az
a passzivak koze sorolhato :) -- szoval ha nem a listatagsag teljes-
, hanem csak az aktiv tagsag reszhalmazahoz viszonyitod, akkor
jobban reprezentativ :-) (Ez is remek matematikai fogalom! :))

> Szerintem tobb tipus nem vallalta fel, hogy olvassa a listat
> /fenntartok, miniszterium, stb./ vagy elkepzelheto, hogy tenyleg
> nem olvassak?

Attot tartok, elkepzelheto :( (Lasd kovetkezo ket bekezdes is...)

> Pedig elso kezbol lehetne informaciokat szerezni.

Igaz, de ez csak annak ertek, aki a szerzett informaciora
kivancsi...

> Tobbet erne, mint regen 2 hangulatjelentes /nem igy hivta'k
> regen?/.

Azt hiszem. (Mar en sem vagyok eleg oreg ahhoz, hogy
emlekezzek ra :(() Manapsag azonban a kutyat sem erdekli, mi
van velunk... Legfeljebb a diakokat -- ha kidolunk, legalab nincs
dolgozatiras aznap :-)

> Nem akartam mellekletkent .xls-t
> kuldeni.

Egy otlet: nem lehetne WEB lapra kitenni? Es hogy ne mas
kaszajaval vagjam a csalant :-) minjart fel is ajanlom a mi WEB
lapunkat -- bar valami kozponti jobb lenne -- illetve ha kell, az
Excel tablat valamikepp WEB-esitem (ha Endre megteszi
koszonet erte, -- nem akarom elvenni a kenyeret :-))

> Ferfi vagyok
> 52 69 %
> No" vagyok
> 23 31 %

Ez szerintem erdekes interferenciaja egyfelol annak, hogy
(allitolag) a Net hasznalat ferfi szokas, (masfelol) tobb no tanit
mint ferfi... (Valoban tobb?)

> Az intezmenyemben van _teljes_ internet hozzaferes
> 62 83 %

Szerintem ez csaloka! Errol eszembe jutott: felesegem iskolaja
(bp-i, igen nagy kozepsikola, most vontak ossze 3 (!)
kozepsikolat!) rendelkezik Net eleressel, de nejem mint nem-
informatika szakos tanar, semikeppen nem tud hozzajutni!
Talan eznem egyedi, nem csak az o iskolajukra jellemzo --
vagyis az, hogy az _intezmeny_ rendelkezik eleressel, sajnos
nem jelenti automatikusan, hogy a tanar kollegak is :-(

> Az intezmenyemben nincs sajat levelezoszerver
> 12 16 %

Ez viszont baj! Mit csinal vajon ezen 12 intezmeny
rendszergazdaja? (Lasd meg lentebb is, a rendszergazdak
szamat is.)

> MILYEN SZAKOT tanitok?

Erdekes -- legalab is szerintem --, hogy a real szakok
dominanciaja vonhato le a kozolt szamokbol. Ugyan kicsi es
nem is reprezentativ a minta -- de ez nagyon-nagyon
elgondolkodtato azzal kapcsolatban, hogy a kerettanterv egyik
(ha nem A) vezerkoncepcioja, miszerint majd a
TudomIsEnMilyen szakosok is informatikat hasznalnak a sajat
targyuk oktatasahoz, ennek fenyeben mekkora realitassal bir?
Bir-e egyaltalan realitassal?

> MILYEN levelezo LISTAKNAK vagyok tagja me'g?

Ez is erdekes! Ha jol ertem, ezek szerint aki egy listanak tagja
(TANFORUM), szinte biztosan tagja mas listaknak is! Lasd
meg a "Hany listanak vagyok tagja?" kerdest is. Az itteni
eloszlas erdekes modon a (nagyon) magas (azaz tobb mint
het) illetve a mertektarto, ket-harom listas kollegak szamanak
dominanciajat mutatja. (Azert ha ehhez hozzavesszuk, hogy a
listak zome napi par leveles, akkor meg a "tobb mint het" sem
jelent grafomaniat :)))

Koszonet Endrenek az adatgyujtesert es osszesitesert!
Erdekes volt!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

kdorozs AT ax.hu
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay

> Az iskolavezetes tagja vagyok /csak ig. vagy igh./
> 8 12 %

Ez szerintem orvendetesen magas arany... Marmint hogy az
elektronikus kommunikacioban az intezmenyvezetok
(vezetosegi tagok) kepviseltetik magukat :))

> Rendszergazda vagyok /sz.gepes rendszert uzemeltetek/
> 22 33 %

Ez is szep szam -- hogy jon vajon ossze ez es a "nincs
levelezo szerver" szama?