tanforum - Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...
  • Date: Fri Jan 12 09:09:03 2001

Udvozletem!

PP AT server.radnoti-elte.suline irta (11 Jan 01, 18:45) "Re: [Tf] Volt
egyszer egy statiszti" subject-u leveleben:

> A sebessegrol, meg csak annyit, hogy ha bejovok kora reggel (7h
> elott) es egyedul probalok meg letolteni valamit, akkor is
> lassabbabn megy minden, mint 45 percel elobb otthonrol.

Ezt nem tudom megerositeni. Nalunk ha csak egyetlen gep
hasznalja, azert eleg szep sebessege van a letoltesnek. Ehhez ket
dolog: honnan toltod le -- a csucs eddig Sulinet-Sulinet kapcsolat
volt :) -- es talan az is szamit, a geped a halo melyik pontjan van...
Mk. en az enyemet (es meg par fontosabbat :-)) fix IP-vel tettem
fel, termeszetesen ekkor nagyon kell a tuzfalra es altalaban a
biztonsara ugyelni! (Hiaba: itt is igaz az az alaptetel, miszerint a
fokozott elvezet fokozott veszelyekkel jar! :))

> Na akkor el lehet kepzelni, hogy a
> suleinetes csucsban 30 gep egyszerre milyen sebesseget er el. pl
> internetes szamonkeresnel. 4 dolgot kell megkeresni a neten, es
> ezek kozul 1 vonat indulas (elvira), 1 pedig valamilyen irodalmi
> mu, ami megtalalhato a mek-ben. Nem mindenkinek sikerul befejezni
> 3 ora alatt..

Na igen -- ez az, amit letkerdes lenne olyan tanugyiranyitokkal
megertetni, akik lattak mar, hogy mk. a fiacskajuk (szex)kepet
mikent toltoget le, erre a jelenseget -- letoltes -- kiextrapolaljak
es odavetik nekunk: majd a szaktanar is informatikat hasznal
oran, meg hat ott a Sulinet, tessek szaktargyakbol is
hasznalni... OK, es -- elozo levelemben emlitettem is -- a belso
proxy hasznalataval valamennyit javithato a helyzet, de minden
nem cach-elheto!

HunyadiMatyasGimnazium irta (11 Jan 01, 18:42) "[Tf] ISDN"
subject-u leveleben:

> Nálunk a sulinet rendszerrel 8 gép érkezett és mindössze 64kbit/s
> sávszélességünk van... Ez egy fél ISDN sebességének felel meg.

??? MIert fel? Tudtommal ez egy Basic full-duplex ISDN...?

> Persze vannak protekciós helyek, ahová ilyet
> szereltek...

Ja, ja... Es tudtommal egyik sem iskola!

> Kissé az az érzésem
> hogy "szarból kell várat építenem"...

Talalo! MIndannyian Sulinet-es rendszergazdak ezt erezhetjuk!
Es meg jo annak, aki epitkezhet... :)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly