tanforum - Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...
  • Date: Wed Jan 10 16:17:03 2001

Kommentálok:
----- From: Dorozsmai Karoly
<kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>

> Ez szerintem orvendetesen magas arany... Marmint hogy az
> elektronikus kommunikacioban az intezmenyvezetok
> (vezetosegi tagok) kepviseltetik magukat :))

Nálunk a suli smtp serverét és pop3 fiókot az öttagú vezetoségbol (ig és
igh) 1 igh. használja rendszeresen. Az igazgató noha támogató a hozzáállása
a számítástechnikai dolgokhoz (pénz persze nincs egérre se) saját maga
(elvbol) nem használja a hálózatot. (Saját szeparált gépét azért igen!) A
másik igh. alkalomszerüen él a levelezés adta lehetoséggel, de mivel egy
levele már eltünt, dühös, ha emileznie kell. A Gazdasági igh régóta
levelezik de ragaszkodik a régi WEB-es fiókjához.
Az iskola titkár viszont jó levelezo és a gazdasági hivatal is az idei évben
felbátorodott.
Remélhetoen az arány javulni fog!
2 éve minden számtek órán nyomattam az outlook használatát, de a diákok
eloszeretettel használták inkább a web alapú levelezést, az üres jellegu
fiókok miatt idén már csak annak készítek pop3 fiókot, aki kéri. Szerencsére
egy muszaki probléma miatt a múlt évben mindent ujra kellett telepítenem,
ugy hogy legalább a felesleges fiókok megszuntek.

> Ez is szep szam -- hogy jon vajon ossze ez es a "nincs
> levelezo szerver" szama?

Nálunk van levelezo server, és van ambiciózus rendszergazda, (még a
betanítást is magamra vállalom) de ez elsosorban a hardver életrepofozását
és naphosszú installálást jelent... (pl. átmenteni 4Mb memóriát a régi
386sx -bol a 486dx4 -be hogy legalább 8 vagy 12 MB legyen benne az ujabb
programok miatt)
- A jelszavak jogosultságok és levélfiókok... - hát bárcsak ez lenne a fo
tevékenységem, de nem :-(
Most éppen itt ül mellettem egy kolléga - levelezik. Kért a serveren egy
mappához jogokat. Ajánlottam neki mellé egy levélfiókot is, azt mondta neki
nem kell, mert a régi levelei mind máshol vannak és...
- Persze a web a szabadságot is jelenti... az én dolgom az hogy egyre több
géprol elérhetové váljon...
A SMTP levelezo rendszer pedig 90% -ban az én használatomban van... Az
összes többiek pedig a maradék 10% -on osztoznak. De ezért már érdemes
üzemeltetni!
/Riki