tanforum - Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

  • From: "Nagy Szabolcs" <exo AT vasvari.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...
  • Date: Thu Jan 11 12:45:04 2001

> Az eredeti felvetesre reagalva csak annyit szolnek, hogy valoban akkor
> kielegito az oktatas minosege, ha a gyerekek minel tobb eszkozt
> ismerhetnek meg, de a legfontosabb ebben talan megis az, hogy a gyerek
> mozogjon otthonosan az Interneten, es szokja meg az internetes
> kommunikacio szabalyait. Az, hogy erre ki milyen eszkozt hasznal,
> elsosorban a rendszergazda munkajat minositi. Hogy miert nincs minden

vannak olyan helyek, ahol a rendszergazda nincs dontesi helyzetben.
olyan alkalmazast uzemeltet, amilyet eloirnak neki. Ez sokkal inkabb
az informatikai dontesekert felelos vezeto (ig. helyettes, szt. mk.
vez) donteset minositi.

a pine is jo szoftver, de nem biztos, hogy egy kilencedikes gyerek
elajul tole, foleg ha az nds jelszavan kivul meg egy uj azonositot is
meg kell jegyeznie. nalunk a pine 13-ik evfolyamon jon elo,
operacios rendszer oran (linux), mint alternativa. a webes levelezes
mar 9-10 evfolyam kornyeken.

> iskolaban levelezoszerver? Mint tudjuk, nem minden iskola tud
> rendszergazdat alkalmazni. Remeljuk, hogy ez valoban csak egy atmeneti
> allapot.

Ez igy igaz. Ebben a temaban irtam egy tanulmanyt, ami par hete
kedvezo fogadtatasban reszesult a Compaq szerver-palyazatan (nyertunk
egy proliant 3000 kiszolgalot es ket munkaallomast). Ha nem utkozik
szerzoi jogi akadalyokba vagy uzleti erdekekbe, hamarosan kozzeteszem,
pontosan az ilyen, es ehhez hasonlo problemakra probaltam egy
altalanosan hasznalhato megoldast adni.

Nagy Szabolcs
Vasvari Pal KGSzKI
Szeged