tanforum - [Tf] Volt egyszer egy statisztika...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Volt egyszer egy statisztika...

  • From: "Koncz Endre" <koncze AT freemail.hu>
  • To: "Tanforum" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Volt egyszer egy statisztika...
  • Date: Mon Jan 8 04:35:03 2001

Tisztelt Lista!

2000. oktober 7-en kelt levelemet "Tanforum statisztika 2000. oktobere"
targgyal kuldtem a listara, eleg rovid idot hagyva a valaszolasra.
/hogy az adatok egy adott idopontra vonatkozzanak/

Ezuton koszonom a Lista vegtelen turelme't, hogy nem tette szo'va',
hol maradt az osszesites?

Nehanyan fuztek megjegyzest a kerdessorral kapcsolatosan.
Sajnos utolag, mikor mar kiment a level a listara. Ezeknek
a megjegyzeseknek jo resze nem lenyegi. Pl, hogy allami
fenntartasu intezmenyt irtam, pedig az allam csak x %-ban
jarul hozza, de ha't ez olyan trivialis... Azutan volt olyan
megjegyzes, hogy a masodik blokkban kimaradt a varosban
lako, videken tanito'k esete - erre e'n nem voltam kivancsi,
mert elenyeszo a szamuk. Azutan megjegyezte'k, hogy nincs
egy evnel fiatalabb listatagsagunak sor - ugy gondoltam,
hogy az ilyenek sehova nem tesznek x-et. /az ott levo "egy sor elott
legyen csak x" arra vonatkozott, hogy ne vegyuk figyelembe, hogy
pl ami tobb 7-nél, az több 1-nél, 2-nél, stb :-))/
Voltak azonban jo eszrevetelek, pl. hogy ra lehetett volna kerdezni
a konyvtarosokra, vagy hogy mas sorrendben kellett volna kerdezni
- amit a feldolgozasnal magam is ereztem. De ez volt az elso" ilyen
'vallakozasom'.

Nem valaszoltam meg a visszakuldott adatlapon a munkamhoz
sikert kiva'no'k leveleit. Most koszonom meg!

Voltak humorosabb pillanatok is /pl mikor nem jott ossze a ne'v
es a nem - nyilvan nem sajat cimrol irt/

Sajnos a minta nem reprezentativ. Az okt. 2-an leke'rt lista 483
cimet tartalmaz, amibol talan ha 5 lehet olyan, aki tobb cimmel is
fel van iratkozva. Ehhez kepest a 75 erdemi valasz igen keves
[15-16%]

A munkat azert elvegeztem, ebbol is lehet kovetkezteteseket
levonni. Talan lesz 1-2 reagalas a listan, ki mit vont le az adatokbol?

Nehany megjegyzes:
- A 6. blokkban egy ember tobb minosegben is szerepelhetett.
/Pl a rendszergazdat beirtam beosztott nevelonek is, ha megjelolt
tantargyat is, melyet tanit/
- Ha valahol nem jonne ki a szam, az lehet azert, mert nem
valaszolt meg mindent az illeto. A tobbi adatat azert figyelembe
vettem, mert az adhatott hasznos informaciot. Vagy valaki tobb
tipust is megjelolt, pl tanit kozepfokon es felsofokon is.
- Szerintem tobb tipus nem vallalta fel, hogy olvassa a listat
/fenntartok, miniszterium, stb./ vagy elkepzelheto, hogy tenyleg
nem olvassak? Pedig elso kezbol lehetne informaciokat szerezni.
Tobbet erne, mint regen 2 hangulatjelentes /nem igy hivta'k regen?/.
- Az adatok egy resze ertelemszeruen csak oktatasi intezmenyben
jelenleg is mukodo pedagogusokra vonatkozik, arra van vetitve a %.
- A vonatkozo torvenyek alapjan a nekem hatarozott celra kuldott
leveleket az osszesites, feldolgozas utan megsemmisitettem, csak
az osszesito Excel tablat hagytam meg, igy nem all modomban
egyeni adatot kiadni /pl. kik az adott szakosak a listarol,
kik a tagjai egy adott levelezesi listanak [merthogy nem mindegyik
nyilvanos], stb.../ :-)))))))

A LEVELEZO"K sajnos ALKALMATLANOK adatok tablazatszeru
kozlesere. E levelet probakeppen elkuldtem magamnak 3 fe'le
cimemre /freemail, dpg, sulinet/, es mindegyik mashogy jelenitette meg.
Ezert most, minden adatot uj sorba irtam, igy a megjelenese nem
annyira zilalt. Hosszu lett, de attekintheto".
Nem akartam mellekletkent .xls-t kuldeni.

Udvozlettel:
Koncz Endre

Ui:
Bocs, ha maradt benne ekezet, szornyu (szo:rnyu") ez ekezet nelkul.

<költői kérdés>
Meddig lesz ez még így?
</költői kérdés>

_______________________________

VALASZOLT: 75 fo"
[67 oktatasban dolgozo tanar(no") + 8 nem tanito, "erdeklodo"]

Ferfi vagyok
52 69 %
No" vagyok
23 31 %

Kozsegben lakom, kozsegben tanitok
4 6 %
Kozsegben lakom, varosban tanitok
4 6 %
Varosban lakom, varosban tanitok
59 88 %
Oktatás össz. 67 /itt csak oktatasiak/

Csak otthonrol tudok levelezni /intezmenyemben nincs internet/
5 7 %
Csak levelezes all rendelkezesemre _otthon_
8 11 %
Teljes Interneteleresem van otthon.
40 53 %
Az intezmenyemben van _teljes_ internet hozzaferes
62 83 %
Az intezmenyemben nincs sajat levelezoszerver
12 16 %

Oktatasiranyitasban dolgozom /pl miniszterium/
-
Megyei onkormanyzatnal dolgozom
-
Fenntartonal dolgozom /pl helyi onkormanyzat, annak oktatasi irodaja/
-
Oktatasi intezmenyben dolgozom /pl iskola, foiskola, egyetem/
67 (49 ff, 18 no")
Nevelesi intezmenyben dolgozom /pl ovoda, nevelesi tanacsado, bv/
-

Allami fenntartasu intezmenyben dolgozom
61 91%
Egyhazi fenntartasu intezmenyben dolgozom
3
Magan/alapitvanyi fenntartasu intezmenyben dolgozom
3
Oktatasban össz. 67

Az iskolavezetes tagja vagyok /csak ig. vagy igh./
8 12 %
A Kozalkalmazotti Tanacs tagja/vezetoje vagyok
6 9 %
Munkahelyi Szakszervezeti vezeto/vezetosegseg tagja vagyok
5 7 %
Rendszergazda vagyok /sz.gepes rendszert uzemeltetek/
22 33 %
Szake'rto" vagyok
12 18 %
Egyszeru beosztott nevelo vagyok :-)
35 52 %

Altalanos iskolaban tanarno" vagyok /tehat nem vegzettseg/
6
Altalanos iskolaban tanar vagyok /tehat nem vegzettseg/
10
Kozepfoku intezmenyben tanarno" vagyok /tehat nem vegzettseg/
9
Kozepfoku intezmenyben tanar vagyok /tehat nem vegzettseg/
33
Felsooktatasban tanito no" vagyok
3
Felsooktatasban tanito ferfi vagyok
6
Csak erdeklodo, de maganszemely vagyok, nem tanitok sehol
8 (3 ff 5 no")
Oktatassal kapcsolatos vallalkozas tagja vagyok
8

Megoszlas szint szerint:
alt. isk. 16 24 %
koz. isk. 42 63 %
felsofok 9 13 %

MILYEN SZAKOT tanitok?
/itt csak oktatasiak vannak, a % 67 fore van vetitve/

Tanito(no") vagyok
3
Magyart
3
Tortenelmet
2
Filozofiat
1
Idegennyelvet
4
Biologiat
2
Foldrajzot
3
Fizikat
18 27 %
Kemiat
5
Matematikat
24 36 %
Rajzot
3
Eneket
1
Testnevelest
1
Szamitastechnikat(Informatikat)
43 64 %
Technikat
4
Szakmai targya(ka)t tanitok
7
/Ha kimaradt volna nem szakmai targy, egeszitsd ki!/

MILYEN levelezo LISTAKNAK vagyok tagja me'g?
Szaktargyi lista
27 36 %
Techinfo
21 28 %
1LET
16 21 %
(Op.rendszer szerinti) Rendszergazda lista /INW,NT,Linux/
19 25 %
ISKOLA /valamelyik/
11 15 %
egyeb
45 60 %

Hany listanak vagyok tagja?
Tobb mint 7 16 21 %
7 - -
6 3 4 %
5 6 8 %
4 9 12 %
3 15 20 %
2 15 20 %
1 11 15 %

Legalabb 3 lista tagja
49 65 %

Kb. miota vagyok tagja a TANFORUM listanak?
/Itt csak EGY sor elott legyen x , hagyjuk a matematikat!!/
Szinte a kezdetektol
8 11 %
Tobb mint 4 eve
8 11 %
Tobb mint 3 eve
19 25 %
Tobb mint 2 eve
13 17 %
Tobb mint 1 eve
23 31 %
Kevesebb, mint 1 éve
4 5 %

Legalább 3 eve listatag
35 47 %

Hanyszor _irtam_ a TANFORUM listara?
Egyszer sem, csak olvasom
15 20 %
Nehanyszor
46 61 %
Sokszor
12 16 %
Notorius leveliroja vagyok :-)
2 3 %

Itt erdekes, hogy nem a legtobbet iro'k vallotta'k magukat
notoriusnak /es nem notorikusnak :-)/