fizinfo - Re: [Fizinfo] tudomanymetria.com

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] tudomanymetria.com

  • From: HAJNAL Zoltán <hajnal AT mfa.kfki.hu>
  • To: Dr Győrffy Balázs <zsalab2 AT yahoo.com>
  • Cc: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>, Gábor Vattay <vattay AT elte.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] tudomanymetria.com
  • Date: Thu, 29 Oct 2020 13:19:43 +0100

Kedves Balázs!

Úgy tűnik félreértettük egymást.

A személyes (személyhez bármi módon köthető) adataim *törlését* kértem --
és mostmár kifejezetten *követelem* -- az általad jogszerűtlenül
összegyűjtött, publikált és mások által "inkorrekt" módon felhasznált
adatbázisból.

Hivatkoztál "tudományos kutatásra" mint az adatkezelés jogalapja, amit
szerinted megenged az EU rendelet
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:02016R0679-20160504&from=HU#tocId1>
.
Most ide másolom, mit nevez jogszerűnek ez a rendelet.

*6. cikk Az adatkezelés jogszerűsége(1) A személyes adatok kezelése
kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább az alábbiak
egyike teljesül:a) az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy
vagy több konkrét célból történő kezeléséhez;b) az adatkezelés olyan
szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy
az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések
megtételéhez szükséges;c) az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi
kötelezettség teljesítéséhez szükséges;d) az adatkezelés az érintett vagy
egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt
szükséges;e) az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott
közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat
végrehajtásához szükséges;f) az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik
fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel
szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai
és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé,
különösen, ha az érintett gyermek.*

Kérlek, a)-f) betűk közül nevezd meg a jogalapo(ka)t, ami(k) szerint van
bármilyen jogod az adataimat kezelni.
Amennyiben nincs válaszod, azt jelenti, hogy nem jogszerű amit csinálsz,
egyidejűleg az én -- törlésre vonatkozó -- kérésemet *köteles* vagy
*haladéktalanul* végrehajtani.

Amennyiben más adatbázisok kapcsán ezzel problémám lesz, engedelmeddel majd
eldöntöm, mit teszek, és azok üzemeltetőivel fogok kommunikálni.

üdv, hz