fizinfo - Re: [Fizinfo] tudomanymetria.com

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] tudomanymetria.com

  • From: Harmat Péter <harmat.peter AT ante.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] tudomanymetria.com
  • Date: Thu, 29 Oct 2020 14:43:57 +0100

Kedves hz, úgyis mint Zoltán!

Megértem "Önt" (haha ;-)), de érdemes két dolgon elmerengened. Nem leszek népszerű e levelemmel:

1) Google

Ez a behemót azt mondja, ingyen kapsz tőlem szoftvert, tehát juttatást adok Neked, viszonzásul profilodat nyilvántartom és még csak nem is titkolom, annak megfelelően tálalok Neked dolgokat, amin jól járok. Töröltetheted a profilodat, de hogy én mit törlök, hát... És ha nem tetszik, ne használj Google emailt, Crome-ot, Naptárt, stb.

2) Kutatói munkahely

Bizony, te állam bácsi gondoskodására vagy utalva. Az állam bácsi még fizetést is ad Neked, pedig nem hozol kézzel fogható hasznot. Ha kutatsz és cikket írsz, a kapcsolódó oktatási tevékenységeden kívül - kiművelt emberfők kinevelése, és ez tényleg fontos - más közvetlen haszna a tevékenységednek nincs az adófizetők szempontjából. (A kutatás pénzbeli haszna ritkán, túlságosan is ritkán csapódik le itt, helyben, Magyarországon.) Ezért cserébe még a nevedet sem akarod adni? Pedig a munkahely mosatja a tudósi-filozófusi tógádat...

Alternatívád: Hagyd ott a kutatói pályát és keresd meg a betevőt a szabad piacon, állam bácsi gondoskodását otthagyva.
There is no free lunch - sem fizetés.

Sign Üdvözlettel,
Péter