fizinfo - Re: [Fizinfo] Nyílt levél Manfred Webernek

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nyílt levél Manfred Webernek

  • From: por <por AT reak.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nyílt levél Manfred Webernek
  • Date: Thu, 6 Jun 2019 23:27:42 +0200

Kedves Horváth Pista

ad1. Ha ég a házam nem nagyon érdekel, hogy TE nem tudod, mi az a demokrácia és nem polémizálok az ókori demokráciáról. Próbálok oltani vagy legalább segíteni.

ad2. Magad válaszoltál saját kérdésedre, amikor a Vizy példával előjöttél. Vagy csak neked szabad érvek nélkül autoriternek ítélni azt? A fizikához csak annyi köze van, hogy most éppen az MTA-n és a fizikán van a sor.

ad3. Én úgy tudom a miniszter úrnak a legnagyobb kifogása az ellen volt, hogy az adófizetők nem szeretnék, ha pénzüket elherdálnák olyan kutatásokra, aminek nincs és közeljövőben sem lesz innovációja. Én ezzel, nagyon nem értek egyet, de ha Te így látod, akkor biztosan javítható a innovációképes kutatások aránya, ha többet nem támogatunk olyan "felesleges" kutatásokat, mint pl. az általános relativitáselmélet <https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81ltal%C3%A1nos_relativit%C3%A1selm%C3%A9let>, a világegyetem <https://hu.wikipedia.org/wiki/Vil%C3%A1gegyetem> nem-triviális topológiai szerkezete, a kozmológia <https://hu.wikipedia.org/wiki/Kozmol%C3%B3gia>, ezen belül a gamma-kitörések <https://hu.wikipedia.org/wiki/Gamma-kit%C3%B6r%C3%A9s>.Nem hiszem, hogy az átlag állampolgár szívesen adja erre az adóját. Mindenesetre ha már innovációról beszélünk, akkor nem az AEKI/EK vagy a SZTAKI az, akinek nincsenek jelentős innovációs láncai.

ad4. MTA tudományirányítása olyan mint a kapitalizmus. Pocsék, de nincs jobb. Az biztos nem lesz jobb, ha a tudományos gyötrelmeken át nem ment csinovnyikok fogják megmondani, merre van előre. (Nem Palkovicsra céloztam, hanem a kormány-előterjesztésre, ahol a tudományirányítás vezetői ezentúl nem tudományos eredmények alapján választódnak ki)

Végül védem az MTA-t mint anyaintézményemet, különösen Lovász Lászlót, aki mindvégig kitart. Ha a gyerek a kútba akar ugrani, akkor kötelességünk amíg csak lehet lebeszélni róla(Lovász), minden kétségbeesett eszközzel akadályozni azt(Kertész). Ha mégis beleugrik, akkor már majd nem tehetünk mást, mint "vigyázzba állunk" (és gyászolunk).

Én nem kétlem, hogy a változás után elég hamar bizonyítékát fogjuk kapni a napisajtóból, hogy mennyire javult a kutatás innovációs lánca!

Gábor