fizinfo - Re: [Fizinfo] Nyílt levél Manfred Webernek

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nyílt levél Manfred Webernek

  • From: Diosi Lajos <diosi.lajos AT wigner.mta.hu>
  • To: gurin AT almos.uni-pannon.hu
  • Cc: Horváth István <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>, fizinfo AT lists.kfki.hu, por <por AT reak.bme.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nyílt levél Manfred Webernek
  • Date: Fri, 07 Jun 2019 16:21:50 +0200

Kedves Péter!
Hamlet nem az ellenállást, hanem az öngyilkosságot fontolja.
Lajos
-------------------#IstandwithCEU--------------------
On 2019-06-07 14:39, gurin AT almos.uni-pannon.hu wrote:
Kedves István!

Egy megjegyzés a kompromisszumokkal kapcsolatban.

Végül a kompromisszumról. ...
De ha az erősebb fél nem enged, akkor a gyengébbnek kell.

Ha nem ezt teszi, akkor nem normális.

Tehát Zrínyi akkor lett volna normális, ha átengedi Szigetvárt?
Meg Jurisics Kőszeget? Meg Dobó Egert? Szerintem nem. Vannak
értékek, amikért nem normális áldozatokat, akárt a halált is
vállalni kell, mert abban a világban, amiben ezek a bizonyos
értékek nem értékek többé, már nem érdemes élni. Nekem.
Másnak talán igen, esetleg egy új nemzedéknek talán igen. Ők
talán megszokják, meg is szeretik, mittudomén. Hisz a török
birodalomban is volt élet, van ma is, az orosz iga alatt is volt és
van élet, nyilván megfelelő kompromisszumokkal. Az a kérdés,
megéri-e? És az is kérdés, gerinces-e, aki nem alkuszik, vagy
ostoba. Akkor nemesb-e a lélek, ha tűri balsorsa minden nyűgét s
nyilait, vagy ha kiszáll tenger fájdalma ellen, és fegyvert ragadva
véget vet neki? A kérdést nem dönti el senki. De Zrínyit még a
törökök is hősnek tartották, pedig elbukott, meghalt. Híre
mégis él tovább, és sokaknak erőt ad esélytelen küzdelmeikhez.
Persze arról lehet vitatkozni, hogy a jelenlegi és a vélhető
jövőbeli helyzet mennyire rossz, és mekkora áldozatot ér meg a
harc. Ebben nagyon eltérőek a vélemények. Sokak szerint --
szerintem is -- inkább túl puha az Akadémia vezetése. A másik
oldalon vérbeli politikusok állnak. Ez a megegyezősdi, amiről te
oly meggyőzően érvelsz, sajnos véleményem szerint nem igazán
működik. Mondj példákat az elmúlt tíz évből, amikor a kormány
észérveknek engedett. És ha akarod, én mondok olyanokat, amikor az
erővel szemben engedett. Persze nem fizikai erőre gondolok, hanem a
társadalmi felháborodás erejére. Erre az utóbbira, én úgy
látom, sokkal több példa van. Tehát higgadtan gondolkodva is arra
a következtetésre juthatunk, hogy a harc az egyetlen esély, ha el
akarunk érni valamit. Ennyit akartam hozzáfűzni a kompromisszum
kérdéséhez.
Üdvözlettel,

Gurin Péter

| fizinfo AT lists.kfki.hu |