fizinfo - Re: [Fizinfo] Nyílt levél ...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nyílt levél ...

  • From: HAJNAL Zoltán <hajnal AT mfa.kfki.hu>
  • To: Balázs Vető <vbzs AT hotmail.com>
  • Cc: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nyílt levél ...
  • Date: Thu, 6 Jun 2019 17:03:53 +0200

Kedves Balázs!

A polgárok meggyőzése remek ötlet, de pl. az egységsugarú
fizikusok/fizikatanárok összességének a lehetőségeit is meghaladja.

Egy demokratikus (vagy akármilyen) állam ügyviteli feladatait végző kormány
nem csak az őt választókért/-nak felel, hanem mindenkiért/-nek.
Alapvető elvárás tehát, hogy az intézkedéseik kívánt/várható hatásaival
tisztában legyenek.
Ahogy (elvileg helyesen) meglátták, szükséges valamit tenni az innovációs
teljesítmény/hatékonyság javítása érdekében.
Szintén helyesen, garanciákat kívánnak az erre szánt (extra) adófizetői
források megfelelő hasznosulására.
Az egyetlen ismert (de még mindig nem nyilvános) ezirányú tanulmányuk
azonban nem azt állapította meg, hogy a kutatás alapjainál szükséges
beavatkozni, hanem a vállalkozások ösztönzése/támogatása - tehát a
gazdasági környezet formálása - volna elsődleges.
Erre, és a kutatásban számottevő szereplők ~90%-ának helyzetértékelésére,
nomeg az MTA tárgyalások megállapodásaira is fittyet hányva történik a
törvénykezési kísérlet. Károk máris érzékelhetők, a következmények egy
része is valószínűsíthető, és sajnos nincs olyan meggyőzőnek ható terv (sem
sátáni, sem semmilyen), ami a kormány által megfogalmazott célokat és az
elvárt garancia-igényt teljesítené.
Ez az elvi probléma.
A gyakorlati (jogi, gazdasági, morális, stb.) részekben van helye
szubjektív megítélésnek, és azoknak a vitáknak szerintem is más fórumon a
helye,
de a fentiekben igyekeztem a szikár tényekre hagyatkozni.

Üdv, hz