fizinfo - Re: [Fizinfo] Nyílt levél ...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nyílt levél ...

  • From: por <por AT reak.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nyílt levél ...
  • Date: Fri, 7 Jun 2019 00:00:12 +0200

Kedves Vető Balázs

Én, sajnos, már átéltem egy HATÁSFOK2012 projektet, ahol először minden tárgyamat szemeszterenkénti 12 alkalomról 14-re csökkentették, mert akkor a ráfordítás csökken, és a kiadott diplomák száma azonos marad. Az már akkor sem érdekelt semmit, hogy a diák tudása a kiadott diploma ellenére csökkent. Aztán tovább növelték a hatásfokot, elmélet-gyakorlat összevonva (tehát fele óraszám). /Néha erről a régi vicc jut eszembe: a legjobb kocsi a Trabant kombi, mert öt ajtó jut két ütemre/

A másik egy személyeskedés, amit Horváth Pistával is elkövettem (utólag megkövetem, főleg a hangnemért).

De mintha a Te témáid, amiben publikálsz, azok sem lennének olyan túl érdekesek a "lakosság minden rétege számára". A Fizika1 eleve közutálatot élvez (nem a hallgatóid között, azok szeretnek téged), hanem a TV-k nyálas műsoraiban, de hát az az állampolgári többség. Kutatási témáid pedig??? "Gravitomágnesség a relativitáselmélet oktatásában". Ez lenne amivel költséghatékonnyá tesszük a kutatást? Ebből indul ki az innovációs lánc? Bocsánatod kérem, nem saját véleményem mondom, mert én ezt értékesnek tartom, de ha jól értem, Te nem annyira, hiszen ha ezeket elhagyjuk, akkor költséghatékonyabb lesz az ország kutatása.

Azzal szívesen egyetértenék, hogy nem Webernek kellene beszállnia egy ilyen vitába, nekünk kellene jó irányba terelni a dolgokat. De TE azt látod, ez a jó irány? Kertész János levele egy utolsó sikoly, pedig ő aztán igazán elméleti fizikus létére innovált a pénzügyi szektorban.

Gábor