fizinfo - [Fizinfo] Hiba:Re: CEU alulról nézve

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Hiba:Re: CEU alulról nézve

  • From: Raics Péter <raics.peter AT science.unideb.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Hiba:Re: CEU alulról nézve
  • Date: Sun, 14 May 2017 22:14:54 +0200

Kedves Takács Gábor!

A "messze nem" talán túlzás, az "is" viszont kimaradt.
Ettől függetlenül pontatlan voltam, ami megtévesztő.
Igazad van.

Köszönettel:
Raics Péter.

Raics Péter:
Ezt igazolja, hogy - érdekes módon - a felmerült EU-s kérdések a
szolgáltatások szabad áramlásával kapcsolatosak.

Hát nem, messze nem kizárólag. El kellene talán olvasni az Európai
Bizottság hivatalos nyilatkozatát:

"The European Commission today followed up on its 12 April discussion on
legal and fundamental values issues related to Hungary by taking action
on two fronts: First, on the basis of an in-depth legal assessment of
the Hungarian Higher Education Law of 4 April, the European Commission
concluded that the law is not compatible with the fundamental internal
market freedoms, notably the freedom to provide services and the freedom
of establishment but also with the right of academic freedom, the right
to education and the freedom to conduct a business as provided by the
Charter of Fundamental Rights of the European Union, as well as with the
Union's legal obligations under international trade law. The College
therefore decided to take legal action and sent a Letter of Formal
Notice to the Hungarian Government on the Hungarian Higher Education
Law. The Hungarian authorities will now have one month to respond to the
legal concerns of the Commission. "

http://europa.eu/rapid/press-release_MEX-17-1116_en.htm