fizinfo - Re: [Fizinfo] CEU alulról nézve

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] CEU alulról nézve

  • From: The Mule <the.mule.42 AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] CEU alulról nézve
  • Date: Sun, 14 May 2017 23:22:43 +0200

Tisztelt Raics Péter!

Pár kommentárt ha megengedi hozzáfűznék a kialakult vitával kapcsolatban.

""mi hasznunk származik abból, ha elmegy, ": semmi;"

Fizikusoknak valóban szinte semmi. Az más kérdés, hogy többek között az
ELTE pszichológiai kara bizony profitál ebből és mivel tulajdonképpen egy
név alat fut a TTK-val, így nem árthat, ha jobb kutatási feltételekhez
juthat hozzá egy másik ELTE hallgató vagy kutató. Íme egy példa a rengeteg
közül:
http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fncom.2013.00147/full

Ezen kívül rendkívül gazdag könyvtára és folyóirat előfizetése rendelkezik
ami miatt nem ritka, hogy a nem TTK-s hallgatók és kutatók felkeresik a
CEU-t, mivel az ingyenes hozzáférést bizosít bárkinek.

"Vagyis a magyar és a nemzetközi felsőoktatás posztgraduális képzési
formáiban az adott szűkebb területen szükség van rá a kutatási témáival
együtt, a paletta szinesebbé tételére. Véleményem szerint, azonban még
ezeken a területeken sem kizárólagosan ott birtokolják a bölcsek kövét."

Én mondjuk hiszek abban, hogy az ember szabadon dönthesse el, hogy mit
szeretne és ne legyen bezáratva (vagy akár feleslegesen megnehezítve a
működése, mivel már ez is abszurd) semmilyen intézmény csak azért mert
attól még mehet máshová meg amúgy is soros. Ez a mondata bizony az első
önnön cáfolata az előző "semmi" kijelentésére.

"Konzekvensen képviselnek egy vélemény-rendszert, amit minden hasonló
területen működő oktatónak és kutatónak meg kell ismernie. Hogy ez kinek
tetszik és kinek nem -- ezt mindenkinek joga van megítélni, de legalábbis
vitatkozni róla, megbélyegzés nélkül."

Itt most pontosan mire gondolt? Vélemény rendszer mint liberalizmus?
Gyanítom, hogy van némi ferdítés a kormány kijelentéseiben, mikor azt
állítják, hogy ez egy liberális katonaképző, de persze tévedhetek. Érdemes
megtekintenimondjuk Ürge-Vorsatz Diana nyilatkozatát. Valamint kormányunk
több tagját, kik ott végeztek, hátha megkérdőjeleződik az eszmerendszer
szerinti képzés tévhite. Amennyiben félreértettem a mondatát, elnézést
kérek.

"És végül:
" ... mit zúdítanak magukra azok az országok, ...": a józan ész
szerint semmit,
legfeljebb a félremagyarázások miatt ilyen kiterjedt vitákat, amik viszont
-- látjuk -- sok szempontból hasznosak lehetnek (a tüntetések helyett).
Megköszönve Rátkai László alapos elemzését, (mely levont következtetéseinek
egyes pontjaiban vitára késztet) továbbra is fenntartom véleményemet: SENKI
nem kérdőjelezte meg a CEU létét, illetve annak fontosságát, és nem akarják
bezárni, csupán a működési feltételekről folyik vita."

Félremagyarázás pedig kézzel fogható, ilyen a CEU és KEE kapcsolata, a 4
CEU van, bár az államfő szerint már csak 3, de nem tartják be a törvényeket
amiket mondjuk még meg se hoztak, illetve a törvény csak a működési
feltéleket szabja át, mondjuk azokat úgy, hogy lehetetlen lehessen
teljesíteni. Ezt már más leírta, nem kívánom ismételni mert az ismétlésből
csak párhuzamos viták keletkeznek. Véleménye pedig nyilván bárkinek
bármilyen lehet, attól még a tények változatlan formában azt közlik, bizony
lehetetlen a követelményeknek megfelelni.

"Ha elfogytak az érvek, jön a bunkósbot: antiszemita.
Vagy ilyen elterelő, finomabb formájában: "erősen antiszemita színezetú
kampány".
Timmermans sem mert az EP-ben ilyenről beszélni, csak az ujságban
nyilatkozott így a riporter alányaló kérdésére.
Ilyenkor nincs vita, az ujságban megjelenik, ez megmarad az olvasóban.
Marad a diplomáciai tiltakozás, amit a sajtó elhallgathat.
Félelmetes! A liberális diktatúra igazi arca.

Ezt nem hittem volna ...
Szerencse, hogy a Fizinfon megjelent, letagadhatatlanul."

Szintúgy letagadhatatlanul megmaradnak az olyan kijelentések is, mint a
liberális diktatúra. Bár a szerencsére ez esetben nem igazán igaz. Kérem
hagyatkozzunk továbbra is az érvelésekre mert a preferanciák érzelmi
lökései nem segítenek a probléma kölcsönös megértésében.

Üdvözlettel:
Szendrei Dániel

2017. május 14. 22:39 Istvan Mayer írta,