tanforum - Re: [Tf] inkorrekt

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] inkorrekt

  • From: "Knausz Imre" <knauszi AT axelero.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] inkorrekt
  • Date: Fri, 18 Mar 2005 22:46:49 +0100

Kedves Barátaim!

"Nem gondolom, hogy többet kapsz ugyanazért a munkáért, hiszen a
megbízási díjként kifizetett összeg után a kifizető még mindenféle
járulékok (nem a kifizetéskor levont adó és járulék összegére gondolok)
befizetésére kötelezett, ami természetesen számára ugyanolyan költsége
az adott munkának, azaz tisztességes esetben ugyanazért a munkáért
mindkét esetben ugyanazt fizeti ki a megbízó, tehát részéről teljesül az
ugyanazon munkáért kifizetett összeg szektorsemlegessége."

Azért ez egy furcsa mondat. A "hiszen" után következokkel teljesen egyetértek, de mi köze van mindennek ahhoz, ami a "hiszen" elott áll? Ha nekem azt mondják, hogy a Bélával vágjunk ki egy fát, és a Bélának 30 ezret fizetnek, nekem meg 40 ezret, akkor szerintem én többet kapok, és passz. Ehhez a kérdéshez semmi köze nincs annak, hogy a kifizető még mit fizet a Béla után. Meg az sem érdekes ebbol a szempontból, hogy a Béla hogy adózik, meg én hogy adózom. Mindketten a szolgáltatás árából adózunk. Ha a páros favágás ára fejenként 40 ezer, akkor a Béla be lett csapva. Ha ez az ár 30 ezer, akkor az adófizetok lettek becsapva, mert akkor én mért kaptam 40 ezret? Erre meg lehet kérdezni, hogy mért szegődött el Béla ilyen kevés pénzért. Mondjuk, azért, mert rászorul. Nos ez az, amit diszkriminációnak lehet nevezni, ill. a gyengeséggel való visszaélésnek.

"Az adott munka piaci értékét számlás esetben egy
helyre kell kifizetni, számlát nem adó partner esetén pedig több helyre,
mert ilyenek a magyar törvények."

Adott munka piaci értékét a munka elvégzőjének kell kifizetni. Amit közteherként a megbízó kifizet, az nem a munka ellenértéke, hanem az, ami: a munkáltató által fizetendő közteher. Egy példa: ha én veszek egy házat, akkor annak az árát kifizetem a vevőnek, és ezen kívül jókora illetéket fizetek az illetékhivatalnak. De nem mondhatom azt a vevőnek, hogy a ház ára ugyan 20 millió, de ebből csak 19-et fizetek neked, 1-et pedig az illetékhivatalnak. (Illetve fogalmazhatok ilyen körmönfontan, de hát nem ez a valóság.)

Üdv
Knausz Imre
knauszi AT axelero.hu
(+ MSN/Win Messenger)