tanforum - Re: [Tf] inkorrekt

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] inkorrekt

  • From: "Turóczi Ferenc" <fturoczi AT citromail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] inkorrekt
  • Date: Sat, 19 Mar 2005 08:57:06 +0100

Sziasztok!

A megbízót egy dolog érdekli: van bruttó 1000 Ft a munkára (nem több), annyit
hajlandó fizetni érte.
Ha számlát kap, az nem bérköltség, nincsenek közterhei. Bruttó 1000
Ft-ról kap számlát. (Ha jogosult ÁFA-visszatérítésre, akkor azt
visszaigényelheti, de tudtommal a legtöbb költségvetési intézmény erre
nem jogosult, tehát marad az 1000 Ft költség).
Ha megbízásként adja el a munkát, és 1000 Ft-ról szólna, akkor az neki 1000
Ft+járulékokba kerül, és a béralapját terheli.

A dolog másik oldala, hogy a számlát adó vállalkozó, cég mennyit keres
rajta: többet vagy kevesebbet, mint a megbízással dolgozó nem
számlaképes megbízott, akinek&nbsp; 90% az adóalap, tehát jobban jár,
mintha munkaviszony keretében kapná meg ezt a pénzt.
A számlát adó meg elszámolja a költségeit a bevételből. Az etikai
probléma itt van elásva: valóban csak a ténylegesen felmerülő
költségeit számolja-e el, vagy annál lényegesen többet.
Ezt már ki-ki a tapasztalata, vagy az előítéletei alapján eldöntheti magában.

Üdvözlettel: Turóczi Ferenc

-- Eredeti üzenet --Feladó: Knausz Imre
&lt;knauszi AT axelero.hu&gt;Címzett:

tanforum AT lists.kfki.huElküldve:
07:42Téma: Re: [Tf] inkorrektDrága Barátaim! Azt veszem ki a szavaitokból
(lehet, hogy mindenkit félreértek), hogy csak akkor jártok jobban
számlásként, ha többet kaptok bruttóban, mint a megbízási szerződéses.
Eszerint ha azt mondja nektek egy megbízó, hogy a munkátokért fizet 50 ezer
ft-ot, válasszatok, hogy számlát adtok vagy megbízási szerződést köttök,
akkor a logikus válasz (eddigi érvelésetek szerint) ez lenne: ha számlát
adok, megnöveli-e az összeget pl. 33%-kal? Mert ha nem, inkább
magánszemélyként szerződöm. Én őszintén szólva nem ezt szoktam válaszolni,
hanem gondolkodás nélkül azt mondom, persze, adok számlát. Egyszer rá fogok
fázni erre a könnyelműségemre? Üdv Knausz Imre
knauszi AT axelero.hu
(+ MSN/Win Messenger) NeoPhoneX 709066 http://web.axelero.hu/knauszi
http://knauszi.uw.hu . ----- Original Message ----- From: "Szalayne Tahy
Zsuzsa"