tanforum - Re: [Tf] inkorrekt

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] inkorrekt

  • From: "Ladanyi Gusztav" <gusty AT ladanyi.com>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] inkorrekt
  • Date: Fri, 18 Mar 2005 13:46:47 +0100

De hát én teljesen hülye vagyok, amikor azt gondolom, hogy egy munkáért a
munka ellenértékét kell kifizetni, és ez nem lehet kétféle?

Nem vagy hülye, csak rossz szemüvegen át nézed a dolgokat. :-)

Ha te veszel a boltban 2 doboz 160Ft-os tejet, akkor lövésed sincs, hogy
a 2 tejtermelőnek ebből mennyi jut. Nem is nagyon izgat.

A Te megbízód is kifizeti ugyanazt az összeget két felé, csak más konstrukcióban.
Ha te megbízásos viszonyban kapod, akkor kisebb a mozgástered, mert munkabért
kapsz. A vállalkozó maga gazdálkodik, költségeket számolhat el, de ne felejtsd el,
amit ő kap az nem munkabér, hanem árbevétel. Neki olyan kiadási is vannak, amik
téged nem terhelnek. Ennek ellenére, lehet, hogy neki nettóban többet sikerül
profitálnia, de ez nem a te rovásodra történik.

Más: Mi van azzal, aki szintén megbízásos viszonyban dolgozik, csak sok
adókedvezménye van, s ezért kap többet kézhez?

gusty