tanforum - [Tf] inkorrekt

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] inkorrekt

  • From: "Knausz Imre" <knauszi AT axelero.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: [Tf] inkorrekt
  • Date: Fri, 18 Mar 2005 12:30:45 +0100

Kedves Lista!

Szeretném a véleményeteket kérni egy olyan ügyben, amely engem borzasztóan felbosszantott, és amelyben búsképu lovagként már egy ideje próbálom vívni a magam szélmalomharcát. Különösen a vezeto pozícióban lévo kollégák véleménye érdekelne, akik maguk is kerülhetnek hasonló helyzetbe.

Szóval adva van egy közpénzekbol fenntartott cég (maradjunk egyelore ennyiben), amely különbözo alkotó munkákra szóló megbízásokat ad szakértoknek. A szerzodésekkel azonban a következo érdekességek vannak. (1) Aki nem tud számlát adni, azzal pontosan és deklaráltan ugyanarra a munkára 25%-kal kisebb összegre szerződnek, mint azokkal, akik számlaképesek. (2) Mindez csak a munka elvégzése után derül ki. Hogy a (2) pontban szemétség történik, az magától értetődő, errol nem is érdemes vitát nyitni. (Ebben nyilván minden érdekelt hibás, hiszen senki nem köteles szerződés nélkül dolgozni.) Engem azonban jobban érdekel az (1) pont. Jól látom én, hogy ez nyílt diszkrimináció? Jól gondolom én, hogy ugyanazért a munkáért ugyanabban az időben, közösen dolgozó embereknek nem lehet kétféle összeget fizetni? Másik oldalról: jól gondolom, hogy ha egy munka értéke x ft (amint azt a megbízási szerződések deklarálják), akkor nem fizethetünk a közpénzekbol 33%-kal többet ugyanazért különbözo bt-knek és egyéni vállalkozóknak?

(Persze tudom, hogy mi van a háttérben: a megbízó által fizetendo közterhek. De úgy gondolom - jól gondolom? -, hogy ezek nem keverendok össze a megbízott által fizetendo közterhekkel, és az elobbiekhez a megbízottnak semmi köze.)

Ti milyen gyakorlatot ismertek (követtek) ezen a téren?

Üdv
Knausz Imre
knauszi AT axelero.hu
(+ MSN/Win Messenger)