tanforum - Re[2]: [Tf] inkorrekt

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re[2]: [Tf] inkorrekt

  • From: Sólyom Miklós <miklos AT solyom.hu>
  • To: Knausz Imre <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re[2]: [Tf] inkorrekt
  • Date: Fri, 18 Mar 2005 13:53:34 +0100

Tovabbra sem ertem, mi nem stimmel.
- Alanyi adomentes 100x a penz es egyertelmuen jovedelem.
- AFA alany 125x a penz es bevetel. Az alany az AFA-t befizeti, a megbizo
meg ha tudja, levonja vagy visszaigenyli, o ugyanott van.
Hogy az adott maganszemely hogy intezi az SZJA-jat es jarulakait, az
az o ugye.
A tarsasag tuljadonosa egyebkent ugyanugy fizet SZJA-t es jarulakokat,
ha alkalmazott is a cegeben es osztalekadot, ha veletlenul nyereseges
a cége es ki akar venni penzt belole.
Az persze mas kerdes, hogy ha gyakori az ilyen tevekenyseg, akkor
erdemes ceget alapitani. A kifizetonek mindegy, az adozonak nem
mindegy. Esetleg erdemes megnezni, hogy jogdij cimen nem lehet-e
kifizetni.