tanforum - Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

  • From: "G. Konkoly Katalin" <g.konkoly AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres
  • Date: Thu Jun 8 23:15:49 2000

This is a forwarded message
From: c@ctus
<cactus AT diszi.eu.org>
Date: Thursday, June 08, 2000, 9:31:00 PM
Subject: : Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

===8<==============Original message text===============

>From: Zsako Laszlo
><zsako AT ludens.elte.hu>

>(en mint olyan egyetem oktato tanar, ahol szinten megkovetelik a
>nyelvvizsgat, erosen mas velemenyen vagyok)

:-))))
A leirtak mast tukroznek :-)))

>Magyarorszagon a nyelvtanulas nagyon rosszul van megoldva. De ez
>szakmai kerdes - vitassak meg a nyelvtanarok, hogy egy magyar diaknak
>miert kell haromszor annyi oraban nyelvet tanulnia, hogy ugyanarra a
>szinter jusson az angol nyelvbol, mint egy sved, vagy egy finn!!!!

Nem tudom miert van igy, ahogy azt sem tudom, hogy
az Olaszorszagban szuletett, tanult, egyetemi vegzettsegu
unokahugom aki 24 eves, miert nem tudott
egy olasz nyelvizsgat megszerezni a magyar vizsgarendszerben?
:-)))))

>Ami engem regota bosszant, az a nyelvvizsga bunteto jellege: ha nincs
>nyelvvizsga papirod, akkor senki sem lehetsz. Azaz lehetsz zsenialis
>tanar, nevelhetsz Einsteineket es Neumann Janosokat sorozatban,
>Magyarorszagon meg altalanos iskolai tanito diplomat sem kaphatsz, ha
>nincs nyelvvizsgad.

A fenti pelda ugyanezt tamasztja ala, es sajna eleg sok hasonlo
esetet ismerek. Pont a fenti soraid miatt nem ertem mitol mas a
velemenyed, mint ahogy fent jelezted.
Pont ezen peldak miatt lehetne eredmenyes egy ev kulfoldon
eltoltott tanulmanyi ido. Vagy megszokod (megtanulod)
vagy megszoksz. :-)

>Egy magara valamit is ado orszagban a nyelvtudast nem bunteteskentm
>hanem jutalmazaskentz kellene hasznalni: csak annak legyen feltetele,
>aminek elengedhetetlenul kell, egyeblkent pedig tamogassuk
>peldaul kiemelt nyelvpotlekkal!

Eppenseggel nem mindegy hogy jo szakember letere
alapbol kepes tajekozodni, szakmai kivancsisag onfejlesztes miatt
vagy csak nyelvpotlek miatt megszerezni egy nyelvvizsgat.
A ketto kozott igen nagy minosegi kulonbseget latok.
Lehet hogy rosszul latom de legyszives akkor magyarazd meg bovebben.

>En ugyan nem tanultam pszichologiat, de azt hiszem jelentos kulonbseg
>van akozott, hogy valaminek az elereset buntetessel, vagy pedig
>jutalmazassal akarjuk befolyasolni.

Majdnem igaznak tartom az ervet. Csak ott a baj hogy ez regen
pontosan igy volt. Valamennyivel jutalmaztak a meglevo nyelvizsgat
de a nyelvizsganak az esetek tobbsegeben senki nem vette hasznat
Meg az sem aki allitolag ismerte a nyelvet.
A hasznositatlan, hasznosithatatlan ismeret szerintem ebben az esetben
meddo ertek. Csak a papirok szaporitasara jo.

c@ctus * Cherchez la Femme *

===8<===========End of original message text===========