tanforum - Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

  • From: "Molnar Peter" <MOLNARP AT afg1.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres
  • Date: Thu Jun 8 10:23:48 2000

Hello!
Nem semmi, amit a baratod irt. En orulnek, ha a fele teljesulne, de
mivel pont a jol keresoktol vonnank el a penzt, ennek
megszavazasa politikai szempontbol ongyilkossag lenne. Az mas
kerdes, hogy indokolt es jogos!
Azert nehany eszrevetel:
> Felsofoku kepzes +2ev elmeleti kepzes, az elso nyelv felsoszintu
> elsajatitasa, a masodik nyelv kozepfoku elsajatitasa +1 nyelv alapfokon
> ismet.
Az elso megjegyzesem, hogy talan felesleges a felsofoku
megkovetelese. Inkabb javasolnam a kimeno rendszeru
ellenorzest, ami szerintem a mai rendszer legnagyobb
hianya.Tehat a nyelvizsga lenyege nem a vizsga, hanem a
nyelvtudas. Jelenleg ezt a nyelvvizsgaval teszik
egyenertekuve.Sajnos. Ami azt jelenti, hogy ha ma valaki a
kozepiskolaban megszerez ket kozepfokut, akkor az egyetemen,
foiskolan mar semmit sem kell tennie.Igen am, de ezzel nem azt
ertuk el, hogy a diplomasoknak legyen nyelvtudasa!!! Ha valaki egy
nyelvet 2-3 evig nem hasznal, akkor annak a gyakorlati erteke
szinte nulla! Tehat a kepzes vegen kellene, egy legalabb szakmai
ertelemben vett nyelvtudas ellenorzes, mivel szerintem egyertelmu,
hogy mas jellegu nyelvtudasra van szuksege egy kulkereskedelmi
kozgazgazdasznak, mint egy tanitonak.

> Ez ugye eddig 16+4+2+2 ev lenne, ha ezzel vege lenne. De egyik kepzesben
> sincs szakvizsga vagy errol kiadott papir, mig 1 evet valahol kulfoldon nem
> dolgozott. Erre alkalmas az egesz vilag: a komuves komuveskent, a technikus
> technikuskent, a mernok mernokkent dolgozna valahol a vilagban 1 evig.
Ez szerintem megvalosithatatlan!Egyszeruen kulfoldon sem
fogadnak annyi munkaerot, amire szukseg lenne!Esetlegesen
nehany szakmaban elfogadhatonak tartanam, de csak egy nagyon
szuk korben.
Gondoljuk vegig, miert menne kulfodre tanitani egy pedagogus,
vagy egy gyogytornasz, vagy egy komuves es meg sorolhatnam.
Talan elonykent lehetne felsorolni, ha valaki rendelkezik ilyennel,
de kotelezonek semmikepp sem tennem.
> (Kivancsi lennek mit szolnanak ehez a Te masik listadon, (tanforum????))
En csak ennyit.
Ja meg valamit. Ahogy irta a baratod az elejen: mindez hosszatavu
folyamat eredmenye, igy nem hiszem, hogy egy kormany
felvallalna, es a kovetkezo kormany/ok/ folyatatnak a megkezdett
folyamatot, mint arra mar tobbszor is volt pelda. Szoval ennyi.
Udv:

Molnar Peter, http://petersoft.ini.hu, Tel:36209149514
molnarp AT afg1.sulinet.hu,

peters AT freemail.hu
Arpad Fejedelem Gimnazium Postaforgalmi Szki es Kollegium
http://www.afg1.sulinet.hu,
suli3042 AT szeged.sulinet.hu