tanforum - Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

  • From: "G. Konkoly Katalin" <g.konkoly AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres
  • Date: Thu Jun 8 23:16:15 2000

This is a forwarded message
From: c@ctus
<cactus AT diszi.eu.org>
Date: Thursday, June 08, 2000, 8:59:36 PM
Subject: : Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

===8<==============Original message text===============

>From: Pásztor György
><pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu>

>Kis telhetetlen;)

Lopni sem erdemes keveset
Ugyanis nem telik belole ugyvedekre ugyeszekre :-(

>oket valasztjak meg. Igy szep celokat tuz ki... csak veghezvinni nincs
>vagy nem lesz ideje... Na jo... Vannak eleg bugyuta elkepzelesei is;) (Es
>sajnos abbol is legalabb olyan sok)

Itt viszont szo sincs arrol hogy valakik engem valasszanak meg
csupan csak elmejatek lenne. Sajna ugy tunik mindegyikunk
tudja mit _kellene tenni_ csak az erdekeltek kinevezes utan (okan)
meg mindig nemtudjak.

>Ha ez tenyleg igy van, akkor ez egy olyan dolog, amin mar most es
>radikalisan valtoztatni kellene!

Sajna nem kitalalt adatok.
Sztrada kapuk felszerelesere, leszerelesere, a sztradak melletti
keritesekre, matricakra, forgalmikra is tobbet koltunk mint
oktatasra :-(

>Ha jol ertem, aszerint, hogy mennyire jolfizeto egy egy tarcahoz tartozo
>agazat, akkora aranyban osztanad el a toluk elvont osszeget. Igazsagosnak
>tunik!

Igy gondoltam, jol erzed.
Nem igazsagos, de sokkal igazsagosabb mint a jelenlegi.

>Ez mar kicsit furcsa szamomra, de teny, hogy rettentoen dragak a
>tankonyvek, es itt egyetemen pedig tapasztalom, meg gimnaziumban is lehet
>tapasztalni foleg nyelvkonyveknel, hogy nem feltetlenul olyan konyvet
>vetetnek meg a diakkal, amit a miniszterium is tankonyvnek nyilvanit... Es
>idonkent, pedig iszonyu nagy hulye konyveket tudnak tankonyvnek
>nyilvanitani!

Ha idovel barmilyen munkat is vegezzen az egyen, mindenkepp
a vallalata atvitt ertelemben a GDP-t noveli, magam reszerol
elvarhatonak tartom hogy a tankonyvek olcsok legyenek
Hacsak nem ingyenes.

>Teljesen logikus, es szerintem helytallo erveles!

Igazabol nem latok igazsagosabb megoldast.
Lehet hogy van, de szamomra lathatatlan.

>OK... De akkor honnan vesz az illeto alkalmas embereket??? Ez egy elegge
>nem tisztazott kep szamomra ebbol a levelbol... Es meg ha o lenne is a
>miniszterelnok, hogy csinalna ez alatt a maradek 2 ev alatt is olyat, ami
>alapjan, legalabb ez a reteg ujra ot valasztana meg???

Ha jol emlekszem leirtam hogy ez nem megy rovidtavon.
Semmi mas nem szukseges, csak az adott szo es a szerzodesek
komolyanvetele. (manapsag ez a nullaval egyenlo)
Utana johetne a partok kozotti megegyezes hosszutavra.
(mindenkepp kivenni a valasztasi harc csaletkei kozul)

>Azert en nem koteleznem a tanart arra, hogy ugy tanitson, ahogy az allam
>futyul! A vegeredmeny a lenyeg!

Nem az allam futyul, es mint irod a vegeredmeny a lenyeg.
Nem az allamnal helyezkednek el a vegzettek hanem kulonbozo
intezmenyeknel vallalatoknal. Ok allitjak hogy ugyanannyi idot
tanitjak
meg a vegzetteket mint az iskolakban toltott, de nem az eletnek hanem
vizsgaknak tanultak. A kulfoldi utolso ev teheti fel a koronat az
addigi
elmeletre, ugy szakmailag mint elmeletileg. Kozben a nyelvbol is az
eletben vizsgazik :-)

Ha a vegen a diak legalabb olyan jol
>megerti azt, mint a tobbi, akkor mar atment a rostan... De ahogy en latom,
>elofordulnak bizony olyan esetek, ahol pont az ilyen tanarok, esetleg meg
>is tudjak ertetni a diakkal a lenyeget, es nem csak bemagoltatni veluk az
>anyagot! Szerintem ez is fontos szakmai szempont, nem csak az, hogy a
>nagykonyv szerint tanitson!

A nagykonyv maga az elet, es a folyton valtozo kovetelmenyek
Nem lehet aloluk kibujni.
Ezt valahogy pont a pedagogus tarsadalom nem akarja felfogni.
A piacon a pedagogus az egyik lancszem amihez kapcsolodik a tobbi
Ha o gyenge, gyenge lesz a kovetkezo is.

>Ez viszont, tenyleg igy van... De ha megnezzuk, mondjuk a
>szamitastechnikat: nezd meg az arakat, pl. mennyibe kerul egy Chip, egy
>CP, PC-World, vagy Szamitastechnika egy teljes honapra... Mindegyik, kb
>1000 FT korul van egy honapra... Szerintem, ez eleg nagy ervagas tud
>lenni!

Ha utana szamolok a havi fizetesem nem eleg a szaklapokra
folyoiratokra
Epp emiatt lenne lenyeges a net szabad elerese.
(a fenebe itt mar kisse elfogult vagyok)
Bar belegondolva olcsobb mint az ingyenes tankonyv, szakkonyv :-)))

>Idovel! Es addig kik tanitananak???

Addig azok akik most is.
De a jelenlegi berert, a magas beret azok akik teljesitik
a magasabb szintet. Hogy sokan kiesnenek? Igen.
Ahogy sokan kiesnek cegektol is. A berkiegyenlitodes miatt
a ketto kozott joval magasabb lenne a mozgas.

>Ez akkor lenne jo, ha olyan szakmunkasokat akarnal tanitani, akik
>kulfoldon is el tudjak magukat adni. De, ha ennyire profi szakmunkasaink
>lennenek, akkor miert akarnanak itthonmaradni? Vagyis, hogy tudna ebbol
>itthon profitalni az orszag, es azok a miniszteriumok, akiktol az elobb
>jogosan elvontuk a penzt?

Ez jelenleg is problema. A jo szakember ha lehetosege van
ugyanugy elmehetne, ha a szabalyozok nem szabnanak hatarokat.
Szabalyozok a fogado orszagok maguk. Par evre 1-2 sok embert kepesek
fogadni. De veletlenul sem akarnak hosszutavra, ahol mar az
allampolgari
jogok megadasaval kell szamolni.
Hol az orszag haszna? Ott hogy az akarmilyen szakember par ev mulva
hazajon. Hozza a tapasztalatait.
Mit hoztak haza a regi cehes hazaero mesterek?
Jo szaktudast, uj technikat technologiat. Ennek mi hasznat veszi az
orszag?

>Az alapveto baj inkabb az, hogy ha valaki szerez kulfoldon, pl. angliaban
>egy a magyar allami nyelvizsganal sokkal nagyobb nyelvtudasrol szamot ado
>bizonyitvanyt, azt itthon le se.... Helyette, a magyar rendszer szerint
>nyelvizsgaznod kell, ahol kozod nem lesz, a kulfoldon valoban beszelt
>nyelvhez!

Epp ezert irtam azt hogy amai jellegu nyelvvizsga megszunne
Az utolso evet eveket kulfoldon toltod. Ha jol tanultad a nyelvet
kint kitoltod az idod. Ha nem, kenytelen leszel gyorsan potolni
mindent, vagy hazajossz :-)
Nem a vizsgara az eletre kellene tanitani

>hogy nevezed egyenlonek, es ingyenesnek az oktatast??? ui. az iskolaban
>tartott ora, mindenfelekeppen keves lesz a nyelv elsajatitasahoz. Marpedig
>a kulonorak eleg sulyos penzekbe kerulnek! Ok. Ebbol a nyelvszakos
>egyetemista reteget lehet tamogatni;) De a tobbi szulot rendesen nyomorba
>tudod donteni!

A tanitas ev es oraszama indokolja az igen jo szinvonalu
nyelv elsajatitasat.
A jelenlegi indokolatlanul alacsony szintet mutat.
Vagy nagyon rossz a tanterv. Lehet hogy tudom angolul a Hamletet
elemezni, de nem tudok szepeket mondani egy angol hidegveru lanynak
hogy ne legyen hidegveru :-)
Valahol itt latom a hibat.

>Akkor meg miert lenne kedve hazajonni???

Mert kenytelen. Ugyanis fogadjak par evre, de nem fogadjak
hosszu evekre amikor szamolni kell az allampolgarsagi igenyekkel.
Egy EU-s csatlakozasnal fokozottan ervenyes, mar most erosebben
vedik a szuletett polgaraikat.

>Meg mondj egy olyan orszagot, ahol egy gyakorlat nelkuli embert szivesen
>foglalkoztatnanak... Ha meg mar megadtak neki azt az 1 ev gyakorlatot,
>akkor miert ne menne ki kulfoldre, a sokkal jobb fizetesekert???

Barmelyik amelyik "olcso vendegmunkasokat: foglalkoztat

c@ctus * Cherchez la Femme *

===8<===========End of original message text===========

  • Fwd: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres, G. Konkoly Katalin, 06/08/2000