tanforum - Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

  • From: "Zsako Laszlo" <zsako AT ludens.elte.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres
  • Date: Thu Jun 8 14:28:54 2000

Kedves Kollegak!

(en mint olyan egyetem oktato tanar, ahol szinten megkovetelik a
nyelvvizsgat, erosen mas velemenyen vagyok)

Magyarorszagon a nyelvtanulas nagyon rosszul van megoldva. De ez
szakmai kerdes - vitassak meg a nyelvtanarok, hogy egy magyar diaknak
miert kell haromszor annyi oraban nyelvet tanulnia, hogy ugyanarra a
szinter jusson az angol nyelvbol, mint egy sved, vagy egy finn!!!!

Ami engem regota bosszant, az a nyelvvizsga bunteto jellege: ha nincs
nyelvvizsga papirod, akkor senki sem lehetsz. Azaz lehetsz zsenialis
tanar, nevelhetsz Einsteineket es Neumann Janosokat sorozatban,
Magyarorszagon meg altalanos iskolai tanito diplomat sem kaphatsz, ha
nincs nyelvvizsgad.

Egy magara valamit is ado orszagban a nyelvtudast nem bunteteskentm
hanem jutalmazaskentz kellene hasznalni: csak annak legyen feltetele,
aminek elengedhetetlenul kell, egyeblkent pedig tamogassuk
peldaul kiemelt nyelvpotlekkal!

En ugyan nem tanultam pszichologiat, de azt hiszem jelentos kulonbseg
van akozott, hogy valaminek az elereset buntetessel, vagy pedig
jutalmazassal akarjuk befolyasolni.

Zsako Laszlo

ZsL