tanforum - Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres
  • Date: Thu Jun 8 22:17:08 2000

Kedves Kollegak!

> (en mint olyan egyetem oktato tanar, ahol szinten megkovetelik
> a nyelvvizsgat, erosen mas velemenyen vagyok)

> Magyarorszagon a nyelvtanulas nagyon rosszul van megoldva.
> De ez szakmai kerdes - vitassak meg a nyelvtanarok, hogy egy
> magyar diaknak miert kell haromszor annyi oraban nyelvet
> tanulnia, hogy ugyanarra a szinter jusson az angol nyelvbol,
> mint egy sved, vagy egy finn!!!!

Iskolank nyelvtanari velemenye szerint heti 4 oranal kevesebben
tanitani a nyelvet ertelmetlen, az oktatas hatekonysaga jelentosen
csokken. Heti 6 ora felett nem no a hetekonysag. Magam reszerol
akkor "tudtam" az oroszt, amikor minden nap volt orank.

Nyelvszakos kollegak megerosithetik ezt vagy cafolhatjak. Ha igaz,
akkor vajon a kerettantervek figyelembe vettek? Magyaran nem
jarnank jobban, ha rovidebb ideig intezivebben? (Ehhez nem ertek,
nem nyelvszakos vagyok, csak kerdezem.)

> Egy magara valamit is ado orszagban a nyelvtudast nem
> bunteteskentm hanem jutalmazaskentz kellene hasznalni: csak
> annak legyen feltetele, aminek elengedhetetlenul kell, egyeblkent
> pedig tamogassuk peldaul kiemelt nyelvpotlekkal!

Mint tanar, aki az utolso nyelvvizsgatlan evben (azt hiszem) vegzett
teljesen egyetertek, bar az alapelkepzeles sem feltetlenul rossz,
csak magyarosch.

Tisztelettel: Fodor Zsolt