tanforum - [Tf] Fwd: Re: Egy szokatlan kerdes-keres

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Fwd: Re: Egy szokatlan kerdes-keres

  • From: "G. Konkoly Katalin" <g.konkoly AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Fwd: Re: Egy szokatlan kerdes-keres
  • Date: Thu Jun 8 23:15:31 2000

This is a forwarded message
From: c@ctus
<cactus AT diszi.eu.org>
To: G. Konkoly Katalin
<g.konkoly AT freemail.hu>
Date: Thursday, June 08, 2000, 8:04:54 PM
Subject: : Re: [Tf] Egy szokatlan kerdes-keres

===8<==============Original message text===============
Szia Kati!

>Bekuldtem a tanugyi reform-elkepzeleseidet tartalmazo leveledet a
>Tanforumra - ime az elso valasz. Ha lesz tobb is, majd kuldom.

Atolvasom, es megtuzdelem a szeljegyzeteimmel.
Valami kialakulhat belole. Elso olvasatban minden kifogas
vedheto. Inkabb az utobbi 50ev beidegzodeseinek tudom be
mint szakmai ervnek. Elnezest kerek mindazoktol akiket ez sertene.
Szigoruan a maganvelemenyem.

>From: Molnar Peter
><MOLNARP AT afg1.sulinet.hu>

Ot nevrol ismerem, a techinforol.
Ha jol emlekszem o lenne _petersoft> :-)

Akkor nezzuk!
-----------------
>Nem semmi, amit a baratod irt. En orulnek, ha a fele teljesulne, de
>mivel pont a jol keresoktol vonnank el a penzt, ennek
>megszavazasa politikai szempontbol ongyilkossag lenne. Az mas
>kerdes, hogy indokolt es jogos!

Az alap eszrevetel igaz, de imho megszavaztathato lenne
ha beetetem hogy ettol O nagyobb hatalmat es vagyont elvezhet
Amu igaz lehet rovidtavon, de hosszutavon pont a tamogatotjai
szoritjak ki, korara es a kor szakmai kovetelmenyeire hivatkozva
:-)

>Azert nehany eszrevetel:
>Az elso megjegyzesem, hogy talan felesleges a felsofoku
>megkovetelese.

Ha jol emlekszem az egyetemi vegzettseghez felsofoku nelvvizsga
szukseges. Ebben javitsatok ki mert nem vagyok benne biztos.
Mindenesetre egy egyetemi vegzettseg es az elotte nyelvtanulassal
toltott evek szama mindenkep indokolnak egy felsofoku nyelvvizsga
megszerzeset. Szamoljuk csak ossze hany evet tanul valaki nyelvet
a diplomaig? Talan 8-12evet? Ez docogve is eleg kell legyen erre
Mar ha tanulja. Ha nem tanulja valasszon mas palyat nem kotelezo
diplomasnak lenni.

Tehat a kepzes vegen kellene, egy legalabb szakmai
>ertelemben vett nyelvtudas ellenorzes, mivel szerintem egyertelmu,
>hogy mas jellegu nyelvtudasra van szuksege egy kulkereskedelmi
>kozgazgazdasznak, mint egy tanitonak.

Ma mar lenyegtelen milyen szakma vagy diploma
Hogy valaki naprakesz legyen es ismerje tudja a szakmajat hivatasat
elengedhetetlen minimalisan egyetlen nyelv ismerete hasznalata.
Figyelembe kellene venni, hogy a kor megkoveteli az eletfogytig valo
tanulast. Ez maskent ma es a jovoben megkevesbe kerulheto el.
Lehetetlen a tegnapi baberokon ucsorogni.
Mi pedig ezt tesszuk a kiegyezes ota
IMHO.

>Ez szerintem megvalosithatatlan!Egyszeruen kulfoldon sem
>fogadnak annyi munkaerot, amire szukseg lenne!Esetlegesen
>nehany szakmaban elfogadhatonak tartanam, de csak egy nagyon
>szuk korben.

Ez ugyan messze nem fedi a valosagot.
Csak olvassatok at a KSH adatokat. Nem szuksegesek nalunk sem a
vendegmunkasok, ha ugyanezt tanulokkal megoldhatjuk.
Ugyanigy megoldodna az europai orszagok vendegmunkas gondjai
Es ugyanigy megoldodbanak a fejlett orszagok "friss elmek,
friss elmeletek" gondjai.

>Gondoljuk vegig, miert menne kulfodre tanitani egy pedagogus,
>vagy egy gyogytornasz, vagy egy komuves es meg sorolhatnam.
>Talan elonykent lehetne felsorolni, ha valaki rendelkezik ilyennel,
>de kotelezonek semmikepp sem tennem.

Mert egyszeruen igeny van olcsobb munkaerore es uj gondolatokra
uj elvek atvetelere. A ketto nem zarja ki egymast.

>Ja meg valamit. Ahogy irta a baratod az elejen: mindez hosszatavu
>folyamat eredmenye, igy nem hiszem, hogy egy kormany
>felvallalna, es a kovetkezo kormany/ok/ folyatatnak a megkezdett
>folyamatot, mint arra mar tobbszor is volt pelda. Szoval ennyi.

Ha nem most akkor kesobb, de ezt elobb-utobb fel _kell_
vallalnia egy-tobb kormanynak, az orszagnak.
Kulonben eltunik a sulyesztoben.

c@ctus * Cherchez la Femme *

===8<===========End of original message text===========

  • [Tf] Fwd: Re: Egy szokatlan kerdes-keres, G. Konkoly Katalin, 06/08/2000