tanforum - Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

  • From: Gálosi J. <jgalosi AT freemail.c3.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc: <fboldog AT matavnet.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik
  • Date: Fri Jan 21 19:31:10 2000

Szorzom a véleményedet.!!!! Magam is ebben a cipőben járok. (Lévén
egy 8-as leányom.)
Szerintem ez a "zseniális" (az egyetemi felvételik mintájára hozott)
rendelkezés több
alkotmánybiztosította szabadságjogot sért, például a szabad iskolaválasztás
elvét. Csodálom, hogy a rendeletet hozó "lángész"-nek ezt nem magyarázta el
senki, érdemes lenne rá felhívni: vagy az állampolgári jogok biztosa vagy az
Alkotmánybíróság figyelmét. Hogy az
egyetemen a "rendszer csődöt mondott, azt onnan tudom -mint tanítványaim
mesélik"az első év végeztével
valóságos népvándorlás folyik a felsőfokú intézmények hallgatói között.

Fodor Zsolt figyelmébe ajánlom: Valamennyiőnknek tudomásul kell vennünk: az
iskola -tetszik vagy nem- versenyszféra lett, ahol a
szülőnek ugyanúgy joga van "taktikázni", mint neked, amikor ezt vagy azt az
árut ott veszed meg, ahol a legjobb minőséget a legelőnyösebb feltételekkel
kapod meg. Ne az iskoláért aggódjunk, hanem a gyerekért, mert az előbbi van
az
utóbbiért. Igenis jó, hogy az iskoláknak meg kell mérkőzniük a tehetséges
tanulókért. Presztízsüket pedig ne buta rendeletekkel akarják
kürölbástyázni, hanem minőségi munkával megteremteni és megvédeni! Ami a
korrupciót illeti : mindenütt /így az iskolában is/ volt, van, lesz. A
számítógépes nyilvántartás és a személyiségi jogok korlátozása azt nem
szünteti meg.
A "taktikázó" szülő dolga egyébként könnyű, hiszen akár 2-3 igazgatóval is
"zsebszerződést" (szóbeli megállapodást)
köthet, arra, hogy -ha a gyermeket nem a kiszemelt helyre veszik fel-, onnan
szeptember 2-án "szülei akaratából kimarad.", s 3-án "iskolát változtat
szülei kívánságára."

Üdv.:
Gálosi János

jgalosi AT freemail.c3.hu