tanforum - Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik
  • Date: Fri Jan 21 22:56:58 2000

Tisztelt Kollegak!

Gálosi J. a kovetkezoket irta (21 Jan 00,):

> Fodor Zsolt figyelmébe ajánlom: Valamennyiõnknek tudomásul kell vennünk: az
> iskola -tetszik vagy nem- versenyszféra lett, ahol a
> szülõnek ugyanúgy joga van "taktikázni", mint neked, amikor ezt vagy azt az
> árut ott veszed meg, ahol a legjobb minõséget a legelõnyösebb feltételekkel
> kapod meg.

Igen, igen. Azonban ha irasban megrendeltem az arut, nem olcso
dolog visszatancolni. Mint ahogyan en sem turom el, hogy az
arajanlatot a ceg ne tartsa. (Erre nem is nagyon tettek kiserletet.)

A _versenyszfera _nem _jelenti _a _szabalyok _athagasanak
_jogat! Marpedig a felvetelivel kapcsolatban immar komoly
szabalyok vannak. A futballpalyan sem lehet a meccs lefujasat
kovetoen 3 golt rugni...

> Ne az iskoláért aggódjunk, hanem a gyerekért, mert az elõbbi van
> az utóbbiért. Igenis jó, hogy az iskoláknak meg kell mérkõzniük a tehetséges
> tanulókért. Presztízsüket pedig ne buta rendeletekkel akarják
> kürölbástyázni, hanem minõségi munkával megteremteni és megvédeni!

Merkozzenek meg az iskolak! De a merkozes altalaban tobb eve
kezdodott es a felveteli kerelmek beadasi hataridejeig tart! Ami
utana van, az a most felvetelizok eseten mar ervenyetelen.

Persze lehet-e komolyan gondolni azt, hogy a jelentkezesi lap
leadasi hatarideje _utan_ olyan minosegi munka vegezheto egy-
egy iskolaban, amellyel az evtized(ek) alatt szerzett hatrany
behozhato a beiratkozasig...

> Ami a
> korrupciót illeti : mindenütt /így az iskolában is/ volt, van, lesz.

Nem, de megnehezitheti a korrupciot, protekciot. Szememben nem
az emberi nagysag megnyilvanulasa ha valaki a felveteli kornyeken
kilincsel az igazgatoknal, vagy fellebbezest magas rangu
patronusokkal probal megtamogatni. (Arrol az iskolaigazgatorol
meg kulon velemenyem van, aki korrumpalhato.)

> A számítógépes nyilvántartás és a személyiségi jogok
> korlátozása azt nem szünteti meg.

Azt egyszeruen nem ertem, hogy miert lenne ez a felveteli
rendszer a szemelyisegi jogok korlatozasa. A gyerek/szulo
szabadon valaszt, aztan eldontik, hogy felveszik-e. Hol a
korlatozas?

Tisztelettel: Fodor Zsolt