tanforum - Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik

  • From: Szermek Zoltan <szermek AT mail.mfg.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Kozepiskolai felvetelik
  • Date: Thu Jan 20 09:12:26 2000

Sziasztok!

Boldog Ferenc irta:

> A 8. osztŠlyos diak ugye harom iskolat jelol be a jelentkezesi lapokon,
> ami kozponti feldolgozasra kerul, ahol eldontik, hogy
> melyik_iskolaba_nyert_felvetelt. A dontesrol ertesitik az erintetteket.
> Ha ezek utan a gyerek (szulo) megis meggondolna magat, nincs lehetosege
> a masik ket megjelolt iskolaba beiratkoznia, meg akkor sem, ha azt a
> fogado iskola is tamogatna.

Azert ez igy nem teljesen igaz. A 8. osztŠlyos gyerek tenyleg harom
jelentkezťsi lapot tolthet ki harom kozepiskolaba. Ezeket a lapokat
megkapjak a kozepiskolak. Ezen kivul a nyolcadikosnak ki kell tolteni egy
negyedik lapot is melyen azt a sorrendet tuntetik fel, hogy melyik
kozepiskolaba szertnenek elso, masadik, harmadik hgelyen bekerulni. Ezt a
lapot az Orszagos Ertekelesi as Vizsgakozpontba kell bekuldeni.
A kozepiskolak a beerkezett jelentkezesi lapok alapjan egy sorrendet
allitanak fel osztalyonkent, hogy kit szeretnenek felvenni, es ki az akit
semmikeppen nem vennenek fel. A sorrend fontos. Ezen kivul azt is jelezni
kell, hogy az adott osztalyba hany tanulo veheto fel. A fentiek ertelmeben
tobb tanulo eseteben lehet (es javasolt) a felvetelt felkinalni, mint
amennyi a ferohely. Az igy elkeszitett listat el kell kuldeni az Orszagos
Ertekelesi es Vizsgakozpontnak. A Kozpont a kozepiskolai visszajelzesek,
valamint a tanuloi igenyek figyelembevetelevel dont, hogy a kozepiskola
altal bekuldott listabol kik kerulhetnek beiskolazasra.

Fodor Zsolt irta:

> Privat velemenyem szerint ha be is tartjak, akkor ez jo is lehet,
> mert biztos, hogy a kulonbozo bejaratott (felveteli utani) protekcios
> csatornak megszunnek. Sokat szukul a lehetoseg, hogy egyes
> kozepiskolak a masiktol tisztessegtelen eszkozokkel lopjon
> gyereket. Nem ad modot arra, hogy a 3 helyre is felvett diak
> szuloje taktikazzon, becsapva ezzel a masik ket iskolat.

Szerintem a protekcios csatornak nem feltetlenul szunnek meg. Egyszeruen a
lista elejere kell tenni azt a gyereket, akit mindenkeppen szeretne
felvenni az igazgato. Ha a gyerek ezek mellett elso helyen jelolte meg az
iskolat, vagy mas iskolaba nem is jelentkezett akkor mindenkeppen
felvetelre kerul. Megegyszer hangsulyozom a kozepiskola altal keszitett
lista sorrendjenek fontossagat. A SORRENDET AZ IGAZGATO SAJAT BELATASA
SZERINT KESZITHETI EL! NEM FELTETLENUL TANULMANYI EREDMENY SZERINTI
SORRENDET JELENT.
Szerintem nem sokat szukul a masik iskolatol valo "gyereklopas" sem.
Gondolom olyan iskolak kenyszerulnek erre, akiknek nem lett annyi
tanulojuk, mint amennyi helyŁk volt. Az igaz, hogy a felveteli eljaras
idejen nem lehet mar modositani az igenyeket, de semmi nem tiltja, hogy a
mar felvett es beiratkozott tanulot a szulo atirassa egy masik iskolaba.
Ezzel azt hiszem Feri masodik levelenek kerdesere is valaszoltam, marmint,
hogy ha a gyerek meggondolta magat a felveteli utan es a masik iskolaban
van meg hely es fogadokeszseg is, akkor nyugodtan atmehet a masik iskolaba
:-). Visszaterve a "gyereklopashoz", ha tehat maradt hely, es jo az
igazgatů meggyozokepessege ;-), akkor elcsabithatja a tanulokat a masik
iskolabol (ahova mar felvettek) a beiratkozas utan. Egyebkent a
fellebbezesi rendszer tovabbra is el, azaz kell fenntartani az
igazgatoknak helyet a fellebezesekre.

Remelem erthetoen irtam le es kimerito voltam, de ha maradt bennetek
hianyerzet, csak irjatok.

Szermek Zoltan

Ui.:

> Ha igen, akkor KI VOLT AZ A BAROM, AKI EZT KITALALTA?

B-))
begin:vcard
n:Zoltán;Szermek
tel;cell:30-9592-179
tel;fax:36-93-310-282/111
tel;home:36-93-313-825
tel;work:36-93-310-282/112
x-mozilla-html:FALSE
url:http://szermek.mfg.hu
org:Dr. Mező Ferenc Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
adr:;;Nagykanizsa;Platán sor 3.;;8800;
version:2.1
email;internet:szermek AT mail.mfg.hu
title:igazgató