fizinfo - Re: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata

  • From: Wolf Gyorgy <wolf.gyorgy AT wigner.hu>
  • To: elft AT elft.hu
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata
  • Date: Wed, 26 Oct 2022 11:44:57 +0200

Tisztelt ELFT!

Nagyon tiszteletre méltó az ELFT alapdokumentumainak felolvasása, de azt gondolom ez ebben a szituációban semmire sem jó. Teljesen felesleges, csak arra szolgálhat, hogy a tagságot megnyugtassák, hogy mi nyilatkozunk valamit. Akik szerint közvetlenül összeomlás előtt áll a közoktatás azok számára teljesen felesleges, mert túl kevés, akik szerint meg nincs nagy gond, azok gondolom úgy vélik, ezen nyilatkozat teljesen felesleges, hiszen az ebben a nyilatkozatban foglaltak szerepelnek az alap dokumentumokban.

Ha jól értem, az ELFT vezetősége a jelen helyzetben ennyit tart fontosnak mondani. Számomra, mint az országunk helyzetéért aggódó állampolgár, és 2 iskolakezdő gyerek apja számára ez kevés és semmitmondó. Ha ez marad a helyzet, akkor nem látom értelmét az ELFT tagságnak.

Tisztelettel Wolf György

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |
| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos.

Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat elnökségének nyilatkozata a
közoktatásról

Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat alapdokumentumokban
meghatározott célja a fizikával kapcsolatos ismeretek
szélesítése és a magyarországi fizika kutatás és oktatás
színvonalának folyamatos emelése. Ezért az alapító Eötvös
Loránd által megfogalmazott missziót folytatva kiemelt figyelmet
fordít az utánpótlás nevelésre és a tehetséggondozásra. A
Társulat együttérzéssel követi a magyar közoktatás
kulcsszereplőinek, a tanároknak jelenlegi intenzív közéleti
aktivitását. A helyzet mozgatórugója a magyar közoktatás
színvonalának folyamatos csökkenése, és ezen belül a tanárok
munkakörülményeinek, erkölcsi és anyagi megbecsülésének
romlása. A közoktatás döntő az ország jövője szempontjából.
Különösen szembetűnőnek kell lennie e ténynek Magyarországon,
ahol a huszadik század elején éppen a közoktatás színvonalának
kiválósága eredményezte, hogy országunk sikerrel élte túl a
trianoni válságot. A jelenlegi turbulens világhelyzetben ismét
felértékelődik az oktatás szerepe.

Szervezetünk tudományos társulat, feladata a fizika tudomány,
illetve művelői: a fizikus kutatók és fizika tanárok tudományos
képviselete, erkölcsi megbecsülésük elősegítése. A
közoktatás – benne a természettudományok, a fizika oktatása -
fontosságának tudatában kifejezzük meggyőződésünket, hogy az
ország fejlesztésének egyik prioritása az oktatás jobbá tétele
valamennyi területen. E feladat alapvető összetevője a tanárok
helyzetének, megbecsülésének javítása, ezáltal a jelenleg erőn
felül teljesítő tanári kar munkakörülményei javulnának,
valamint a mára szintén kritikussá váló tanári utánpótlás is
erősödne.

Magyarország valamennyi, az ügyben kompetens, ráhatással bíró
szervezetének kötelessége általában a közoktatás
színvonalának, benne ma kiemelten a tanárok helyzetének a
javítása. Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat az erkölcsi
támogatáson túl felajánlja segítségét a fizika oktatásának
fejlesztésében felmerülő szakmai feladatok megoldásában.

Budapest, 2022. október 25.

Üdvözlettel:

Soós Hajnalka