fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Barcza Szabolcs <barcza AT szombat.konkoly.hu>
  • To: Attila Csoto <csoto AT matrix.elte.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Mon, 26 Jan 2015 12:19:54 +0100 (CET)

Kedves Attila, Tisztelt Olvasoi a Fizinfonak!

A globalis melegedes temaja nagyon aktualis, amit a rola folyo
pezsgo vita is mutat. Legyen szabad itt is felhivni a figyelmet
a problema osszetett voltara, amit jol erzekeltet a Nature
505, 276-, 2014, alatti cikk (J. Tollefson, The case of the
missing heat). Tovabba jo attekintest adnak az MTA Kornyezettudomanyi Bizottsag altal rendezett eloadasok is, amelyeken V. Courtillot
(em. prof., Paris, Diderot Egyetem) nagyon szeleslatokoru
eloadasokat tartott a temarol (MTA Hirei, 2014. 11. 03.) Csak egy
pontot kiemelve: a homerseklet adat, de ha erteni akarjuk a folyamatokat
Joule-okkal, W/m^2-ekkel kell dolgoznunk egy nagyon komplex rendszerben,
amely sztochasztikus elemeket, pozitiv visszacsatolasokat stb mutat.

Barcza Szabolcs