fizinfo - Re: [Fizinfo] Re: Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Re: Van-e globalis felmelegedes?

  • From: geszti AT complex.elte.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Re: Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Sat, 24 Jan 2015 17:08:45 +0100

Egy kis pontosítás: Dénes, két különböző Rácz Zoltántól idézel! A második, Horváth Zalánnal írott cikk társszerzője az ELTE kiváló fizikusa, a téma nemzetközileg elismert művelője. Az első (visszapörgetve az általad adott hivatkozást: http://racz-zoltan.hu/ -> Személyes adatok) villamosmérnök, környezetmérnök MSc, honlapja tanúsága szerint zavarbaejtően széleskörű érdeklődéssel.
Üdvözlettel
Geszti Tamás

Idézet ("Nagy, Denes Lajos"
<nagy.denes AT wigner.mta.hu>):

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
Attila Csoto
<csoto AT matrix.elte.hu>
2015.01.24. 14:30 >>>
Az utobbi idoben meg termeszettudomanyosan kepzett emberektol
is gyakran hallom azt, hogy nincs semmi bizonyitek a globalis
felmelegedesre. Ajanlom mindenki figyelmebe az alabbi oldal
abrait, foleg az elso kettot.

http://www.nodc.noaa.gov/OC5/3M_HEAT_CONTENT/

Kedves Attila, kedves Kollégák,

a kérdésnek természetesen rendkívül nagy irodalma van, többek között magyarul is. Ilyen pl. Rácz Zoltán weblapja:

http://racz-zoltan.hu/fenntarthato/fenntarthato.html

illetve Horváth Zalán és Rácz Zoltán közös prezentációja a jégkorszakok 100.000 éves periodicitásáról és annak lehetséges okairól:

http://owww.met.hu/pages/seminars/metnap31/03_HorvathZ_RaczZ.ppt

(utóbbinak létezik egy, az MTA-n előadás formájában néhány éve Rácz Zoltán által bemutatott újabb változata is, de azt a neten nem találtam meg).

Természetesen az a tény, hogy amúgy is egy jégkorszakciklus gyors felmelegedési ágán vagyunk, egyáltalán nem menti fel az emberiséget az ipari forradalom, de különösen 1970 óta tapasztalt jelenségekért viselt lehetséges (sőt valószínű) felelőssége alól, hiszen százezer éve még nem létezett emberi civilizáció. Az viszont kétségtelen, hogy a hozzájárulás mértékét a rendelkezésre álló adatok alapján nagyon nehéz megbízhatóan megbecsülni, és amennyire értem, ez a vita tárgya, nem pedig a globális felmelegedés ténye.

Üdvözlettel,

Nagy Dénes

listsadm AT mail.kfki.hu