fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Zalanyi Laszlo <zalanyi.laszlo AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Mon, 26 Jan 2015 16:49:00 +0100

Bocsanat , csak egy megjegyzes:

Tehat az az allitas miszerint azert mert a korabbi felmelegedeskor meg nem volt szamottevo emberi tevekenyseg meg nem kovetkezik az, hogy a mostanihoz nem lehet koze. Mondjuk a dinamikajahoz pl.
Azt, hogy a napsugarzas mennyisege jelentos tenyezo szvsz senki nem vitatja de nem zarja ki, hogy mas nem jatszhat szinten szerepet a klimavaltozasokban.
Nem vagyok jaratos a temaban, de nehany alapveto dolgot meg lehet merni, a CO2 mennyiseg valtozasat ill. ennek a hohaztartasra valo hatasat stb. Ebbol hozzavetolegesen lehet kepet kapni, hogy mekkora a tevekenyseg hatasa az energiahaztartasra. (elegetes + uveghazhatas)
Ez lehet jelentos vagy sem.

udvozlettel:
Zalanyi Laszlo

On 01/24/2015 08:50 PM, Válas György wrote:

On 24 Jan 2015 at 14:30, Attila Csoto wrote:
> Az utobbi idoben meg termeszettudomanyosan kepzett emberektol is gyakran
> hallom azt, hogy nincs semmi bizonyitek a globalis felmelegedesre.
Ajanlom
> mindenki figyelmebe az alabbi oldal abrait, foleg az elso kettot.
>
> http://www.nodc.noaa.gov/OC5/3M_HEAT_CONTENT/

A vitában keverednek a tények. Kb. 1715-től közel három évszázadon
át bizonyítottan emelkedett a globális hőmérséklet. Tehát nem az ipari
forradalom óta, mint a klímahisztérikusok állítják, hanem közel egy
évszázaddal régebben. Ráadásul az emberiség CO2-kibocsátása sem az
ipari forradalom idején nőtt meg, hanem háromnegyed évszázaddal később,
a XIX. század utolsó negyedében. 1999 óta leállt ez a melegedés, de
2014 megint az eddigi legmelegebb év volt. Lehet, hogy túljutottunk a
felmelegedés időszakán, lehet, hogy még nem. A jövő eldönti.
A lényeg azonban az, hogy ha nem néhány évszázados, hanem néhány
évezredes időtávon nézzük a klímaváltozást, akkor nem felmelegedést
látunk, hanem a klíma hullámzását, mintegy 1000--1100 éves
ciklusidővel. Ebbe az utóbbi évszázadok felmelegedése pontosan
beleillik. A 900 és 1000 évvel ezelőtti, a 2000 évvel, 3100 évvel, 4200
évvel ezelőtti, meg a 125 ezer évvel ezelőtti (az előző
interglaciálisba eső), a mainál melegebb időszakokat semmiképpen nem
okozhatta az emberi tevékenység. Akkor a mait miért az okozná?
Teljesen logikátlan.
Egy két éve megjelent publikáció szoros összefüggést talált a
naptevékenység és Földre a Napból érkező sugárzó energia mennyisége között:

http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2013/08jan_sunclimate/
Mivel pedig a késő középkori "kis jégkorszakban" háromszor is
előfordult, hogy a napfoltok évtizedekre eltűntek, vagyis akkor a
naptevékenység a szokásos 11 éves ciklus változásaihoz képest
drasztikusan lecsökkent, elég kézenfekvőnek látszik, hogy a klíma
hullámzását, a globális klíma váltakozó melegedését és lehűlését a
naptevékenység ciklusos változása okozza.
Ami a melegedés másfél évtizedes szünetelését illeti, az idézett
cikk állítását, hogy a hő az óceán mélyére tűnne el, azóta már
egyértelműen megcáfolták. Az óceán mélye ez alatt az idő alatt nem
melegedett. Született egy másik "magyarázat", hogy a megnövekedett
vulkáni tevékenység hűti a Földet. Ennek meg az a baja, hogy nem
növekedett ebben az időszakban a vulkáni tevékenység. Csődöt mond
minden olyan magyarázat, amely abból indul ki, hogy az emberi
tevékenység okozza a melegedést, és ezt átmenetileg valami kompenzálja.
Ha azonban abból indulunk ki, hogy a naptevékenység növekedése okozta a
felmelegedést, akkor nincs mit magyaráznunk. A naptevékenység ebben az
időszakban drasztikusan gyengült:
http://www.leif.org/EOS/2009EO300001.pdf
Minderről bővebben lásd:
http://fizikaiszemle.hu/archivum/fsz130708/valas130708.html