fizinfo - Re: [Fizinfo] impulzus és impulzusmomentum

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] impulzus és impulzusmomentum

  • From: geszti AT complex.elte.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] impulzus és impulzusmomentum
  • Date: Mon, 28 Oct 2013 23:17:08 +0100

Idézet (Hidas Pál
<hidas.pal AT wigner.mta.hu>):

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |

Nekem az a tanulság látszik kirajzolódni, hogy egy közösségen belül minden ellentmondásmentes szóhasználat sokáig fenn tud maradni metastabil állapotban. Talán nem egészen örömteli, de fizikusoknál a hajdani német szóhasználat szószerinti fordításából nyert impulzus és impulzusmomentum ugyanúgy tartja magát, mint mérnököknél az ötletes, jól hangzó lendület és perdület. De már hogy ezek időderiváltjai külön nevet viseljenek, az reményeim szerint csak múló szeszély, amiről ellenállhatatlanul a néhai Brachfeld Siegfried stílusában ez ugrott be: gyors vagy sebes? szinte mindegy. Akkor gyorsulás vagy sebesülés?