fizinfo - Re: [Fizinfo] impulzus és impulzusmomentum

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] impulzus és impulzusmomentum

  • From: Hidas Pál <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] impulzus és impulzusmomentum
  • Date: Mon, 28 Oct 2013 20:22:52 +0100 (CET)

Kedves Sándor,
Kedves Kollégák,

Én 1976-80-ig jártam középiskolába, és a teljesen mai fizikus impulzus,
impulzusmomentum fogalmakat tanultuk. 1-2 évvel később valami visszavitt
a gimibe és akkor hallottam a lendület-lendülés fogalmakról. Az utöbbi
jelentésére rosszul is emlékeztem. Kaptam viszont egy magánlevelet
oktatásilag hiteles helyről, eszerint:

"Az elnevezések, amik használatosak: Mozgásmennyiség, illetve forgásmennyiség vagy lendület, illetve perdület. (Az érettségi követelményrendszerében ez utóbbiak szerepelnek.) A változásra használatos (volt) a lendülés, illetve perdülés. Ez utóbbiak nem sokáig. Megjegyzem feleslegesen is lenne, felesleges egy új névvel terhelni a tanulókat. Tökéletes az úgy, hogy a lendület megváltozása... Viszont, ha úgy tetszik az egyenlet jobb oldala, az erőlökés fogalmának ismerete középszinten is érettségi követelmény."

Köszönöm a segítséget, eszerint fogok kezdeményezni a Wikipédián.

A Wikipédia bizony nagy úr, legyőzhetetlen, ezért a bölcsek szerint
akkor pedig irányítani kell. :-)

Köszönettel és üdvözelettel,
Hidas Pál