fizinfo - Re: [Fizinfo] Impulzus és impulzusmomentum

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Impulzus és impulzusmomentum

  • From: Sulik Béla <sulik AT atomki.mta.hu>
  • To: Piriti János <piriti AT t-online.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Impulzus és impulzusmomentum
  • Date: Wed, 30 Oct 2013 00:47:12 +0100 (CET)

A fogalomrendszert most elsajátító gyerekek szempontjából
a lendülést és a perdülést én kimondottan megtévesztőnek érzem.
Ezek a tehetetlen tárgy aktivitását sugallják (vö támadásba lendül, táncra
perdül)
Talán nem véletlen, hogy kikoptak a lendület és a perdület mellől.

Nem lenne jobb a lendítés (az impulzusra vagyis az erőlökésre)
és a perdítés (a szögimpulzusra, vagyis az Ndt integralra)?
Ez nem javaslat, csupán egy kérdés.

Utóbbira (a perdítésre) egyébként van más nyelvekben olyan megnevezés, amit
tényleg gyakran
használnak?

Mindezt nem a hagyományos terminológia ellenében írom. Nagy kár lenne kidobni
az eddigi szövegek szótár nélküli olvasásának lehetőségét az új generációk
számára. De mivel a lendület-perdület ott van az iskolákban és az
érettségiben,
mégiscsak a két terminológia békés együttélésére törekvés lenne nekik is a
leghasznosabb.

Udvozlettel:
Sulik Béla
Atomki, Debrecen