fizinfo - Re: [Fizinfo] Filozofusok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Filozofusok

  • From: Wolf Gyuri <wolf AT rmki.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Filozofusok
  • Date: Thu, 20 Jan 2011 14:49:18 +0100

Egyetértek Somorjai Endrével abban, hogy az NKTH döntéseinek politikai
elitélése ránk is tartozik. Sőt én a filozófusok felhivásával is
egyetértek annyiban, hogy lehetne velük szolidarizálni abban, hogy ne
egy hecc kampány keretében vizsgálják át az NKTH korábbi döntéseit. A
bombasztikus cimekkel meg kellett volna várni a vizsgálatok eredményét.
Sajnos a közvélemény számára már megszületett a döntés. Biztos voltak
rossz döntések, s lehet, hogy a filozófus pályázatok is vannak ezen
rossz döntések között. Általában fizikában a témavezető nem kap
fizetést a témavezetésért, s szerintem a magyar körülmények között ez
nem is ildomos, de ezt egy zsűri elfogadta, mint ahogy a végbeszámolót
is. (Személy szerint nem is értem, hogy hogyan fért az NKTH tematikájába
a filozófia támogatása. Pl. elméleti fizika tudtommal nem fért bele.
Ezért az NKTH akkori igazgatóját, vagy Magyar Bálintot joggal lehetne
támadni.)
Viszont lehet, hogy fizikus pályázatokat is ki lehetne pécézni, s a
közvéleménnyel elitéltetni a fizikusokat is. Ez nagyon rossz irány.
Szerintem a tudomány művelőinek közös érdeke, hogy a tudományos
pályázatokról a véleményt egy tudományos bizottság adja, s főleg az,
hogy ne itéljenek el senkit a vizsgálat előtt. S a rossz
játékszabályokért utólag ne a kutatót itéljék el.
Valaki irta, hogy ne szolidarizáljunk, mert akkor mi következünk. Ha ezt
komolyan gondolnánk, pont akkor kellene melléjük állni. Remélem nem
erről van szó.

Én egyetértenék, ha a fentiek szellemében egy szűk szolidaritást
vállalnánk a filozófus kutatókkal, amelyben a vizsgálat módjával, s
annak ilyentén közhirré tételével nem értenénk egyet, de olvasva az
eddigi hozzászólásokat, ennek semmi realitását nem látom.
Üdv Wolf Gyuri