fizinfo - Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika ) oktatás válságtünetei

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika ) oktatás válságtünetei

  • From: "Válas György" <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika ) oktatás válságtünetei
  • Date: Sat, 29 Mar 2008 23:09:09 +0100

On 29 Mar 2008 at 15:07, Pál Hidas wrote:

> Akár igen, akár nem, szeretném végre egyszer azt is hallani, hogy
> aki szerint rossz a bolognai rendszer, aszerint mi a rossz benne,
> mert csak a végső ítéletet hallom a lényeges részletek nélkül.

A bolognai rendszerben nálunk az a rossz, hogy az amerikai középiskolai
rendszerre
épül. A sok száz amerikai egyetem túlnyomó többségében a bachelor-képzés
semmivel
sem ad többet, mint amit nálunk a diák már a gimnáziumban megkap. Néhány elit
egytemen, persze, valamivel többet is kap, mondjuk, annyit, amennyit nálunk
az elit
középiskolák diákjai, szakkörrel, tagozatos osztállyal megfejelve. A magyar
gimnáziumok után három évet fordítani alapképzésre hatalmas idő- és
erőpocsékolás. A
hátralévő két év pedig kevés a mély szaktudás átadására. Korábban a magyar
egyetemek csak két évet fordítottak a középiskolás tudás felfrissítésére,
elmélyítésére,
de abban a két évben is adtak hozzá jelentős többletet. Mi a másodév végén
már
szigorlatoztunk elméleti mechanikából.

Válas György