fizinfo - Re: [Fizinfo] Mentsuk meg a fizikat? IGEN!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mentsuk meg a fizikat? IGEN!

  • From: raics AT tigris.unideb.hu
  • To: "Nagy Denes Lajos" <nagy AT rmki.kfki.hu>
  • Cc: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mentsuk meg a fizikat? IGEN!
  • Date: Sun, 30 Mar 2008 01:04:35 +0100 (CET)

Kedves Nagy Dénes Lajos!

Ezeket irtad, tobbek kozott:
> Azt hiszem, először is ezt a konszenzusos állásfoglalást kellene
> fizikusként,
fizikatanárként, kutatóként üdvözölnünk, mielőtt a 12 pont egyikének egyik
részletkérdése kapcsán apokalipszist vizionálunk és közvetlen vagy közvetett
vádakat fogalmazunk meg, most már szinte valamennyi párt oktatáspolitikusaival
szemben. Inkább annak örüljünk, hogy egy kérdéskörben politikai konszenzus
van, és hogy ez a terület éppen a K+F+I!

"A 12 pont egyikenek reszletkerdese" olyan lehetoseget teremthet, hogy
megszunik
a fizika, kemia es biologia onallo targykent valo oktatasa. Erre mar tobb
nyilatkozat utalt korabban. Ha ez bekovetkezik, ertelmetlen (es alsagos) a
tobbi
11 pont! Nem mindegy, miben van konszenzus! A Bizottsag tagjainak elkerulte a
figyelmet a lenyeg, annak ellenere, hogy a kb. 45 perces ulesnek a tulnyomo
resze a "12 pont egyikevel" foglalkozott a jegyzokonyv szerint! Ugyanis lehet
penzekrol vizionalni rovid tavon, amig meg megvan a megfelelo oktatasra
alapozhato kutatas. De ha eltunik a harom alaptargy, akkor a BSc+MSc
rendszerrel
milyen tudomanyt lehet muvelni itthon??? Persze, ettol kezdve nincs
finanszirozasi problema!

> Ebben a történetben mintha egy kicsit országunk állapota tükröződnék. Nem az
az egyik fő bajunk itt is, hogy már a jóban is csak a rosszat tudjuk meglátni
vagy sejteni? Hogy már örülni sem tudunk?

Ha az "jo", hogy akar meg is szunhet a tudomany alapjat jelento, jol
felkeszitett jovobeli kutato garda ...??? Ez tenyleg jol tukrozi orszagunk
allapotat!

Péter fogalmazott meg? Ő ezt írta:
> "Mit tudunk mi TENNI? A MI alatt a Fizinfo olvasóit értem. Tenni úgy, hogy a
természettudományos ismeeretek színvonla is is növekedjen."

A Fizikatanari Anket, a FIZINFO nehany irasa valaszt adott, illetve fog adni.
szinvonal novekedese megkivanja a tantargyak letezeset. Ezutan lehet arrol
vitatkozni, hogyan segitsuk a tanarok munkajat.

Szoval: IGEN! Mentsuk meg a fizikat! Sot a kemiat es a biologiat! Lehet, hogy
foldrajzot is!

Udvozlettel
Raics Peter.