fizinfo - Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika) oktatá s válságtünete

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika) oktatá s válságtünete

  • From: Endre Somorjai <somorjai AT namafia.atomki.hu>
  • To: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika) oktatá s válságtünete
  • Date: Sat, 29 Mar 2008 11:31:40 +0100 (CET)

On Fri, 28 Mar 2008, Válas György wrote:

> [...]
> számára.
> Jellemző egyébként rá, hogy még az amerikaiaktól lemásolt egyetemi
> fokozatoknak is
> csak a magyarban szörnyen hangzó amerikai nevét (bachelor és master)
> hajlandó
> használni a magyar oktatási rendszerben mélyen gyökerező, a magyar nyelvhez
> jól
> alkalmazkodó, és akár magyarosan is írható latin változat (baccalaureus
> vagy
> bakkalaureusz és magister vagy magiszter) helyett.

Valóban elszomorító a fizika oktatás helyzete. A fizikus
társadalomnak feltétlenül tennie kell valamit! Sajnos a fentihez hasonló
vagdalkozó szöveg ehhez nem elég és nem is segít!
Mielőtt Józsefeznénk, "amerikamajmolóBálint"-oznánk, vagy akár
Istvánoznánk, felhívnám a figyelmet arra, hogy a főbűnös a bolognai
szisztéma! A magam részéről ezzel az uniformizáló rendszerrel messze nem
értettem és ma sem értek egyet, de sajnos akár tetszik akár nem, ennek
kell működnie egész Európában! Sőt, tovább megyek: szerte Európában a
"master" és "bachelor" elnevezéseket használják! Számomra pl. a
"bakkalaureusz" kissé nyelvtörőnek (hangzása viccesnek) tűnik, nem hiszem,
hogy egységes(!!!) európai elnevezésnek elfogadható lenne!

Somorjai Endre