tanforum - [Tf] keretlen level

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] keretlen level

  • From: <gloner AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] keretlen level
  • Date: Mon Sep 1 13:43:01 2003

Szeretnenk egy tovabbkepzesrol szolo informaciot minél tobb nemet
nyelvtanarhoz eljuttatni, így elkuldtem egy informacios levelet a megfelelo
linkekkel az iskolak cimere, melyeket a kfki honlapjarol szereztem be. Erre
az egyik rendszergazda, raadasul eppen az, aki kezdemenyezte az iskolak
címeinek osszegyujteset a kfki-nal, felhivta a figyelmemet, hogy torvenyt
sertettem, mivel keretlen levelet kuldtem. Kesobb kiderult, hogy a cim, ami
a listan szerepelt, a sajat cime volt, es kerte, hogy az ilyen leveleket az
iskola kozponti e-mail cimere kuldjem. Termeszetesen toroltem a cimet a
sajat listamrol, bar attol a kfki szerveren meg nyilvan ott maradt. De a
torveny szerint akkor is
torvenyserto vagyok, ha az iskola masik cimere kuldom a levelet.

Nemigen olvastam errol meg velemenyeket, így erdekelne, hogy Ti mit
gondoltok errol.

A postai terjesztes rengetegbe kerulne, es
kornyezetvedokent ellenkezne az elveimmel is, hiszen a papiralapú reklamozas
rengeteget art kornyezetunknek, mig az elektronikus levelek
osszahesonlíthatatlanul kisebb mertekben szennyezik a foldet. Erdekes, hogy
a torveny szerint: "Kizarolag az igenybe vevo egyertelmu, elozetes
hozzajarulasaval kuldheto elektronikus úton, levelezés során reklam." De
papiralapu reklamot ugyanerrol a szolgaltatasrol barmennyit kuldhetnek,
megtehetnem, hogy, mint ahogy Harry Pottert ertesitettek az iskolaba tortent
felvetelerol, tobb ezer levellel arasztok el egy-egy iskolát. Vagy erre is
van torveny?
Persze en sem szeretem a spam-eket, nemreg e-mail cimet is kellett valtanom
emiatt, de azert szerintem mindenkeppen kulonbseget kell tenni, hiszen ha en
egy iskola nemettanarainak kuldok informaciot egy olyan tovabbkepzesrol,
melyre tavaly 62 jelentkeztek, feltetelezhetem, hogy talan erdekli oket a
dolog. Viszont ha Koreaból kapok olyan reklamot, melyet el sem tudok
olvasni, akkor kicsit mas a helyzet. Masreszt az is furcsa, hogy
hozzajarulast kell kerni a reklam elkuldesehez. Ez az en olvasatomban azt
jelenti, hogy irok egy e-mailt, melyben a hozzajarulasat kerem valakinek
ahhoz, hogy kuldhessek neki egy reklamanyagot. No de ha olyannak kuldom ezt
a levelet, akit a reklamom nem erdekel (mert persze elismerem, hogy
barmilyen gondosan probalom kivalasztani a cimeket, ez elofordulhat), akkor
mar ezzel a levelemmel is ugyanugy zavarom, mintha rogton a reklamot
kuldenem.

Szoval akkor most mi a jobb?

Udv: Gloner Csaba