tanforum - Re: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: Peter Mikola <mikolap AT terrasoft.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Fri Jan 18 11:54:01 2002

Tiszteletem!
Regen szolaltam mar meg itt, de most nem allom meg.

Dixi levelenek igenis van helye a listan.
Az sosem art, ha egy vitaban többfele velemeny van jelen.
Amit a leveleben leirt, abban van igazsag. Sajnos tevedes is van benne, meg
egy-ket rosszul megfogalmazott kiszolas, amibe belekapaszkodtatok, es agyagba
dongolte'tek, igy a level nem erte el eredeti celjat, hogy tudatositsa azt,
hogy a maganszferaban dolgozo alkalmazottaknak sincs kolbaszbol a kerites.
Ez az elso leveleben le van irva, de a sajnalatosan korerakott tamadasi
felulet elterelte a tarsasag figyelmet a lenyegrol.

Amit most fogok irni, azt nem szivesen verem nagydobra, de ugy latom, akkora
tevhitek keringenek, hogy most megis leirom.
Jelenleg egy olyan irodaban dolgozom, ahol ket pici kft. van. Az egyik egy
kereskedelmi, a masik egy informatikai ceg (en az utobbiban vagyok). Osszesen
vagyunk itt heten, a ket cegvezeto, meg ot alkalmazott. Az alkalmazottak
kozul nekem van itt a legmagasabb fizetesem, ami kevesebb, mint a felesegeme,
aki tanitono egy altalanos iskolaban. A fizetesem tenyleg csak annyi, es
egyeb jovedelmem nincs. Elmultam mar 40 eves, van egy mernoki diplomam,
meg egy rendszerszervezoi szakkepesitesem.
Mondhatnatok, hogy en lehetek a hulye, mert miert nem talalok magamnak helyet
jobban fizeto helyen.
Kepzeljetek, talaltam. Elozo helyemen a fizetes volt az egyetlen dolog,
amivel meg voltam elegedve. Legalabbis a vege fele, amikor mar a kulfoldi
tulaj vezerelte a ceg (monopolhelyzetben levo nagyvallalat) hajojat olyan
iranyba, amerre en nem akartam menni, reszekent annak a politikai
folyamatnak, amely szamomra (es a listas levelek alapjan kozuletek is sokak
szamara) annyira ellenszenves. Azert az ember egy gerinces allat, vagy mi a
fene.
A jelenlegi cegemnel a jelenlegi piaci helyzetben nem tudjuk kitermelni azt a
hasznot, ami a fizetesem megemeleset megalapozna. Ebben resze van elozo
cegem fent emlitett politikajanak is. O" nagy hal, mi kis hal vagyunk.
Ennek ellenere itt jobban erzem magam, amig a nagy hal be nem kap, addig
szivesebben vagyok a kis hal egyik uszonya, mint a nagy hal utolso elotti
pikkelye.
Nem szoktam sirni a fizetesem miatt, most sem teszem, osszehuzzuk magunkat,
csak a szukseges dolgokra koltunk (masra nem jut), de ha korulnezek otthon,
vagy masok neznek korul nalunk, azert nem kell szegyenkeznunk.
Kozvetlen lakokornyezetemben latok a mienknel sokkal nagyobb szegenyseget
is.
Nem allitom, hogy a pedagogusberek orszagos viszonylatban a tobbi agazat
atlagahoz kepest a helyukon vannak, azt sem vitatom, hogy tenni kell a
helyzet javitasaert, de tudomasul kell venni, hogy a megoldas nem csupan
elhatarozas kerdese, vannak meg gondok masutt is.

udvozlettel:
Mikola Peter
okl. mernok, informatikus
Szekszard