tanforum - Re[2]: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re[2]: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: Boldog Ferenc <fboldog AT axelero.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re[2]: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Wed Jan 16 20:25:08 2002

Hello!

Nem tettem sehova szmajlit. Mindenki izlese szerint gondoljon egyet
oda, ahova szerinte kivankozik.

<cinizmus>
> Azert a tanari lakasokba latogato diakok jelentos resze azt allapitja meg,
> hogy szeretne, ha ok is olyan korulmenyek kozott lakhatnanak mint a tanar
> ur/no

Ismerek olyan diakot, (kepzeld csak el tanitok is parat kozuluk) aki
bizony szeretne olyan korulmenyek kozott lakni mint en.
21 eves mosogep, 14 eves televizio, stb...
Sajnos parnak kozuluk meg ennyi sem adatik meg. Es kepzeld csak el
ismerek olyan diakot (parat tanitok is kozuluk) aki BMW-vel jar, s ha
nem mukodik a mobilja, akkor foldhoz vagja, s kinyafog helyette egy
masikat.

> Szeretne, ha az o szulei is olyan ruhakban jarhatnanak, olyan kajakat
> ehetnenek mint a tanar ur/no

Lasd fentebb...

> Szoval az a lefikazott tanari jovedelem azert nem olyan rossz am.....'sok
> mas' reteghez kepest.

De nem am! Miert nem irsz peldakat? Kalauz, jegyszedo, takaritono,

> Nem elfeledni, hogy ezt a tanari jovedelmet joreszt annak a 'sok mas'
> retegnek az adoja biztositja.

Jelentem en nem felejtettem el! Nagyon halas is vagyok ezert minden
versenyszferaban dolgozonak, hogy etethetem a ket kolkom. Es
termeszetesen ok is koszonik szepen. A penzemert nem dolgozom meg, es
soha nem felejtem el, hogy a versenyszfera bokezu adomanyozoi es
lelkes sztahanovistai teszik lehetove, hogy a meg nem erdemelt
babfozelek utan, szigoruan egeszsegugyi okokbol illetlenul
viselkedhettem.

> Figyelembe kell venni azt is, hogy eleg kenyelmes az iskolai munkarend is.

Csak bemegyek, elkavezgatok, a dolgozatokat kukaba dobom es elvezem a
hihetetlenul sok es meg nem erdemelt nyari szabadsagomat. Igy megy ez
kerem. A diakok kedvesek aranyosak, a fonokok elnezok, a szulok
nyajasak es halasak. Bar a kollegak dolgozhatnanak kicsivel tobbet is.
A munkarend isteni. 9-tol 9 30-ig. (A koran keles kisse zavar.)

> Szoval ne a tanarok fizeteset tessek emlegetni mindig, hanem az
> orszagban kialakult botranyos berszinvonalat es a vele jaro
> megbotranyosabb kozteher szintet!!

Amibe a fenti mondatot olvasva ertelemszeruen nem tartozik bele az en
fizetesem. Csak mindenki mase. Na, meg a "megbotranyosabb kozteher"
e_m_e_l_e_s_e is fontos ugyebar.

> Ez azt jelenti, hogy, ha valaki atmegy a vallakozoi szferaba
> akkor bizony minden altala megtermelt
> 100 Ft haszonbol cirka
> 10-12 Ft az amit megkaphat mint jovedelmet alkalmazottkent
> 15-18 Ft az amit megkaphat mint tulajdonos es egyben sajat maga
> alkalmazottja

Gyertek at tanitani. Kenyelmes munkarend, klassz berek, nyugodt
oregkor.

> Aki erre kepes annak all a zaszlo, a tobbinek sajnos nem....

A "zaszloallitok" iskolaban tanultak, vagy csak ugy
rajuk ragadt, mint a kosz?

> Na, most hasznot hajto munkat vegezni egy kicsit strapasabb altalaban mint
> tanitani.

Hogy a tanitas mennyire nehez, azt mindig a kivulallok tudjak a
legjobban. Onnan a palya szelerol marha jol latni.

> Ezert van a szelektalodas

Ezt ugy kell erteni, hogy aki dilettans barom, az tanitani megy, aki
meg to:ko:s legeny az a vallalkozoi szfera csapataban jatszik? Ha igen
akkor igen megtisztelo ezen a listan.

> Aki kepes teljesiteni a piacon azt meg is fizetik es el is megy a palyarol.
> Aki nem erez ra erot magaban az marad es jatssza a savanyu a szolo meset...

A nyugdij elott allokat, a hivatastudatbol tanitokat meg szerintem le
kell loni. Es igy lesz kristalytiszta a kep.

> (persze vannak tenyleg profik akik hivatastudatbol maradnak tanarnak,
> oket szeressem, de nagyon es NEKIK megadnam a piaci szintet kozelito
> jovedelmet)

Ezt a mondatot, be kell vallanom megkonnyeztem. Csak ezert izgulok,
hogy az a bizottsag, amelyik eldonti, hogy en ide tartozom-e, az
helyesen dontson.

> A lenyeg, hogy a jelenlegi hazai viszonyok kozott szerintem a tanari kar
> globalisan nezve nem nevezheto olyan nagyon alacsony jovedelmu retegnek

Globalisan nezve nem? Es nem globalisan?

> Es mivel ezt az orszag lakossaganak tobbsege igy erzi, igy meg is lehet
> nezni
> a tanari kovetelesek, sztrajkok, stb eredmenyesseget....

Mert, hogy pedagogus sztrajk volt annyi...., de annyi...

> hogy azert nehogy magara haragitsa a meg nagyobb tomeget aki rosszabbul
> keres mint a tanari kar...ezert nem akarnak teljesulni a miniszteri
> igeretek.

Ha lennenek szamadatok arra vonatkozoan, hogy mekkora is az a "nagyobb
tomeg" amelyik jobban keres... Par matekos kollega grafikonkesz
allapotba hozhatna a nagy nyilvanossag elotti publicitas erdekeben.

</cinizmus>

Udvozlettel:
-|- BOLDOG Ferenc -|-
-| Tatabanya |-